Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، پیرو ثبت سوژه مردمی با عنوان «نیاز کودکان اوتیسمی به حمایت» در خبرگزاری فارس مرکزی پیگیری موضوع را با تهیه گزارش از وضعیت زندگی این خانواده انجام داد.

 گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان مرکزی بلافاصله پس از ثبت این گزارش با حضور در منزل این خانواده نسبت به تهیه گزارش اقدام و گزارش خود را با عنوان بیماری فرزندانم روز به روز شدیدتر می‌شود/ پولی برای خرید لباس زمستانی ندارم» در تاریخ 30 آبان ماه در خروجی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به مشکلات عدیده این خانواده دو معلول از جمله مسکن با دعوت مدیر خبرگزاری فارس استان مرکزی از مدیران دستگاه های بهزیستی، کمیته امداد و راه شهرسازی مقرر شد نشستی در تاریخ 14 آذر ماه در منزل آنان برگزار و پیرامون رفع مشکل مسکن چاره اندیشی شود که مدیران این دستگاه ها با پاسخگویی به موقع راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه در منزل حضور یافته و پس از بررسی راهکارها وعده رفع مشکل مسکن را تا شب عید امسال دادند.

در این نشست که احمد حاج دایی معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی، نصیری رئیس کمیته امداد امام خمینی اراک و آقازاده معاون املاک و مستغلات راه و شهرسازی استان برای بازدید و پیگیری موضوع حضور داشتند  پس از دو ساعت بحث و بررسی مصوب شد ظرف چند ماه آینده مشکل مسکن این خانواده برطرف شود.

 معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان مرکزی در این جلسه با اشاره به اینکه پرونده این خانواده در حوزه توانبخشی این سازمان موجود است، گفت: طبق دستورالعمل‌های سازمان حمایت از این خانواده انجام خواهد شد، متاسفانه پدر این دوقلوهای اوتیسمی آنها را رها کرده و هم اکنون  خانم یعقوبی که خود نیز بیمار است سرپرستی دو فرزند معلولش را در این شرایط سخت اقتصادی بر عهده دارد.

احمد حاج دایی تصریح کرد: علاوه بر بحث جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و پیگیری تامین مسکن آنها،کمک‌های موردی نیز از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده انجام شده است.

وی بحث مسکن را از عمده مشکلات این خانواده دانست و بیان داشت: پیرو بازدید حضوری از خانواده و همچنین اطلاعات و گزارشات مددکاران وضعیت مسکن این خانواده را نامناسب ارزیابی کردیم از اینرو بحث تأمین مسکن این خانواده در اولویت کاری سازمان قرار گرفت.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به بخش‌نامه کشوری در خصوص وضعیت مسکن دو معلولان ادامه داد: در راستای این بخش‌نامه سازمانی افرادی که دارای دو معلول و بیشتر هستند در اولویت واگذاری مسکن قرار می‌گیرند.

حاج‌دایی با اشاره به اینکه 40 واحد از مسکن‌های انجمن خیرین مسکن‌ساز به خانواده‌های دو معلول و بیشتر اختصاص دارد، بیان کرد: با پیگیری سازمان بهزیستی استان قرار شد یک واحد از این مجموعه به این خانواده تخصیص داده شود اما تک خوابه بودن این واحدها و شرایط بچه‌ها سبب شد تا پیگیر واگذاری خانه دو خوابه به این خانواده باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس پیگیری سازمان بهزیستی استان مرکزی یک مجموعه  30 واحدی توسط اداره راه و شهرسازی قرار است در اختیار خانواده‌های دو معلول به بالا قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه جلسات متعدد و مشترکی با مدیرکل اسبق این اداره برگزار شد، افزود: اداره راه‌وشهرسازی ابتدا یک 30 واحدی را در قالب  مزایده قرار داد و در این رابطه دو نفر از مددجویان سازمان بهزیستی در این مزایده شرکت کردند نه تنها صاحب‌خانه نشدند بلکه سهم آورده 8 میلیون تومانی آنها را نیز ضبط کردند.

حاج‌دایی در راستای پیگیری حل مسکن این خانواده و واگذاری واحدی از راه  شهرسازی دو راهکار بهزیستی را مطرح کرد و ادامه داد: راهکار و اولویت اول سازمان این است که واحدی از پروژه غدیر در انتهای خیابان هپکو که به خانواده‌‌ای که واجد شرایط نبوده واگذار شده بود را بازپس بگیرند و در اختیار این خانواده قرار دهند و با کمک بهزیستی و کمیته امداد وام این واحد نیز تسویه شود.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان مرکزی راهکار دوم این سازمان را واگذاری یکی از واحدهای مجموعه 30 واحدی دانست و اظهار کرد: یک مجتمع 30 واحدی جهاد خانه‌سازی سپاه در حال حاضر در تملک راه‌وشهرسازی است که یک بدهی به شهرداری دارده، از اینرو برای تسریع در روند واگذاری این واحدها به دو معلولان از نماینده ولی فقیه استان کمک گرفتیم. 

وی بهای قیمت مسکنی که در انتهای خیابان هپکو قرار دارد را 27 میلیون وام و قیمت اولیه خانه را 18 میلیون و 500 هزار تومان بیان و تصریح کرد: با توجه به کمک‌های بلاعوض سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی می‌توان بدون پرداخت قسط و وام این خانه را در اختیار این خانواده اوتیسمی قرار داد.

هشت حامی از خانواده دو اوتیسمی حمایت می‌کنند

مدیر کمیته امداد امام خمینی اراک نیز با اشاره به اینکه مادر دو اوتیسمی از سال 93 زیر پوشش این نهاد قرار دارد، بیان کرد: این خانواده ابتدا در روستای امان‌آباد ساکن بودند اما به دلیل شرایط بچه‌ها و مناسب نبودن شرایط سکونتی به اراک نقل مکان کردند.

محمدرضا نصیری‌نیک خدمات ارائه شده از سوی کیمته امداد به این خانواده را پرداخت مستمری و بحث افزایش یارانه‌ برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در پرداخت اجاره‌بها با مشکل مواجه بودند این نهاد با کمک خیرین مبلغ 2 میلیون‌ تومان را به عنوان پیش‌پرداخت به آنها تحویل داد.

وی با اشاره به اینکه سرانه مجاز برای پرداخت اجاره ماهیانه منزل به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مبلغ 100 هزار تومان است، تصریح می‌کند: این مبلغ به صورت ماهیانه به حساب خانم یعقوبی واریز شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی اراک از جذب هشت حامی در قالب طرح محسنین برای این خانواده خبر داد و گفت: با توجه به مشکلاتی که خانواده دو اوتیسمی داشتند کمیته امداد درصدد بر آمد تا با جذب حامی این مشکلات ار برطرف کند.

نصیری‌نیک اظهار می‌کند: در حال حاضر و با حمایت 8 حامی میانگین ماهیانه 280 هزار تومان علاوه بر مستمری ماهیانه و افزایش یارانه به حساب مادر دو اوتیسمی واریز می‌شود.

عدم موجودی زمین در اراک

معاون املاک و مستغلات راه‌وشهرسازی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: بحث مسکن خانواده دو معلول چند سالی است که دستور کار سازمان و بهزیستی قرار گرفته است و در این زمینه ارگان‌های دیگر مثل بنیاد مسکن نیز  پای کار هستند.

علی آقازاده علت عدم اجرای پروژه برای واگذاری خانه به دو معلولان در سطح شهر اراک و ارجاع آن به شهرهای اقماری را نبود زمین در اراک دانست و  بیان داشت: در سال 85 و 86 تمام اراضی این سازمان از جمله زمین‌های آماده‌سازی و یا موجود در سطح شهر در اختیار مسکن مهر قرار گرفت.  

وی افزود: طبق استعلامی که از سازمان راه‌وشهرسازی تهران  شد به ما اعلام کردند با توجه به عدم موجودی زمین در شهر اراک اجرای پروژه 60 واحدی به دو معلولان باید  در شهرهای اقماری مثل مهاجران و شهرک امیرکبیر اجرا شوند.

معاون املاک و مستغلات راه‌وشهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: از آنجا که نیاز است تا این خانواده‌ها در جوار مراکز درمانی و بهداشتی مستقر شوند، انتقال آنان به خارج از شهر پسندیده نیست.

آقازاده با اشاره به پروژه مشارکتی 30 واحدی در انتهای خیابان امام حسین(ع) اظهار می‌کند: بالغ بر 12 سال است که بنا به دلایلی اداره راه‌وشهرسازی نتوانسته صورت مجلس تفکیکی را دریافت کند.

وی با بیان اینکه در این زمینه بحث شهرداری و جهاد خانه‌سازی در میان است و پیرو مشکلات نتوانستند تا به امروز تفکیک را بگیرند، ادامه داد: پیرو نامه‌ای که برای جهاد زده شد برای اقدام پایان کار، در صورتی که شرایط واگذاری واحدها محقق شود این اقدام را انجام خواهیم داد.

معاون املاک و مستغلات راه‌وشهرسازی استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه این پروسه زمان‌بر خواهد بود برای تسریع در روند مالک شدن این خانواده بعد از جلسه‌ای با مدیر سازمان این آمادگی را داریم که واحد پروژه غدیر را در اختیار خانواده دو اوتیسمی قرار دهیم.

اهانت‌ها در حق فرزندم مرا آزار می‌دهد

مادر این دو معلول اوتیسمی نیز بیان کرد: سال ها است سرپرستی دو فرزند اوتیسمی را تنهای تنها بر عهده دارم و جز کمک خیرین و نهادهای حمایتی هیچ منبع درآمدی ندارم، چرا که هم بیمار هستم و هم امکان به دلیل شرایط خاص بچه ها امکان سر کار رفتن را ندارم.

خانم یعقوبی افزود: همسرم با دیدن شرایط بچه ها ما را ترک کرد و حاضر به قبول فرزندانش نشد، ضمن اینکه در یک سالی هم که بود همواره فرزندانم را مورد ضرب و شتم و آزار قرار می داد.

وی تصریح کرد: مشکلات زیادی دارم اما مهم ترین مشکلم مسکن است، امیدوارم این جلسه نتیجه‌ای در بر داشته باشد چراکه چندیم مرتبه امیدوار شدم و  در نهایت امیدم ناامید شدم با توجه به بیماری خودم و شرایط ویژه بچه‌ها مستاجر و خانه به دوشی برایم سخت است.

 خانم یعقوبی گفت: برای آموزش بچه‌ها به مربی نیاز داشتم اما این امر تا به امروز محقق نشد و هیچ کس حاضر نشد آموزش کودکانم را بر عهده بگیرد.

وی تصریح می‌کند: با توجه به شرایط موجود اقتصادی و موقعیت بچه‌ها بارها شده است که در تأمین مایحتاج زندگی،  تهیه لوازم بهداشتی و بحث درمانی بچه‌ها با مشکل مواجه شدم و اگر کمک خیرین نباشد امکان زندگی ندارم.

خانم یعقوبی بزرگترین دغدغه‌اش که مسکن عنوان و اظهار کرد: اگر مشکل مسکن من و دو بچه بیمارم حل شود خیلی از مشکلاتم حل می‌شود چرا که نگهداری از دو طفل مریض در خانه استیجاری سخت و غیرممکن است.

این مادر از توهین و اهانت‌هایی که به بچه‌ها شده شکایت کرد و ادامه داد: این بچه‌ها برای من حکم فرشته پاک و معصوم را دارند و از اینکه آنان را با القاب دیوانه و عقب‌افتاده صدا می‌کنند قلبم به درد می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا بچه‌ها قدرت تکلم داشتند از آزار و اذیت‌های پدر سخن به میان آورد و گفت: آزارهای پدر سبب شد بچه‌ها به این شرایط دچار شوند و تکلمشان را از دست بدهند.

مادر این دو کودک اوتیسمی در نهایت ضمن قدردانی از پیگیری های خبرگزاری فارس، از مسئولین حاضر در این جلسه درخواست کرد مشکل مسکنش را برطرف  کنند.

در این نشست مصوب شد سازمان راه و شهرسازی به نمایندگی علی آقازاده بسترهای قانونی را برای واگذاری واحدی از واحدهای مجتمع امام صادق در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم سازد و با پیگیری های حقوقی کار را سرعت ببخشد.

همچنین مصوب شد کمیته امداد اراک به نمایندگی محمدرضا نصیری بر اساس  وظایف ذاتی کمیته امداد خدمات لازم را به این خانواده ارائه داده و پس از طی شدن روند واگذاری مسکن در بحث هزینه مسکن خانواده تا سقف 20 میلیون تومان به صورت بلاعوض مساعدت کند و در صورت نیاز تسهیلات قرض الحسنه 15 میلیون تومانی در اختیار این مددجو قرار دهد.

سازمان بهزیستی استان مرکزی نیز به نمایندگی احمد حاج دایی  پیرو  تفاهم‌نامه بهزیستی کشور در خصوص واگذاری واحد مسکونی به خانواده‌های دو معلول به بالا، پس از دریافت اسناد و مدارک از طریق هماهنگی با بهزیستی کشور 30 میلیون تومان کمک بلاعوض را به این امر اختصاص دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی