Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مسئول جامع القرآن کریم استان گفت: این قرآن آموزان از سال ۱۳۸۳ که این مرکز تاسیس شده است در کلاس‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید، تفسیروحفظ قرآن کریم شرکت کرده اند.
پری جبارکیش افزود:دراین مدت ۵۰ نفر از شرکت کنندگان موفق به حفظ تمام قرآن کریم، ۱۵۰ نفر ۱۰ جزء به بالا  و ۲۵۰۰ نفرهم در حال آموزش حفظ قرآن کریم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از این دوره‌ها را آشنایی بیشتر با قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و در خانواده‌ها بیان کرد و ادامه داد:از مجموع ۲۴ واحد جامعه‌القرآن فعال دراستان ۲۰ واحد فضای مناسبی ندارند.
جبارکیش اضافه کرد: با وجود بازدید‌های مکرر مسئولان و خیران ازساختمان نیمه تمام جامعه القرآن کریم یاسوج، هیچ کمکی به آن نشده است.  
وی با اشاره به اینکه جامعه القرآن کریم استان دارای ۲۴ شعبه خردسالان، بزرگسالان، مدارس ابتدایی و مدارس پیش دبستانی است افزود: ۸ شعبه از این تعداد در یاسوج و بقیه نیز در مراکز روستایی، عشایری و دیگر شهر‌های استان فعالیت می‌کنند.
مدیر جامعةالقرآن الکریم استان با اشاره به وجود ۱۳۰ مربی در این مراکز بیان کرد: حفظ موضوعی به روش اشاره، روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ ترتیبی کل قرآن، معارف اهل بیت (ع)، محفل انس با قرآن و مسابقات قرآنی، جشن تکلیف‌ها و آموزش و تربیت خانواده‌ها ازدیگر برنامه‌های اجرایی در مراکز جامعه القرآن است.
جبارکیش نبود خیر قرآنی در سطح استان را از مشکلات پیش روی فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد و گفت: ازخیران تقاضا داریم به ویژه ساخت و ساز مراکز فرهنگی و قرآنی، جامعه قرآنی استان را حمایت کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جامعه القرآن کریم قرآن آموزان استان تفسیر و حفظ قرآن حفظ موضوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی ظهر یکشنبه در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار شد.

در این دوره مباحثی از قبیل سبک زندگی اسلامی و قرآنی، ابعاد سبک زندگی قرآنی در تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی، پاسخگویی قرآن برای تمام نیازهای بشر، مقایسه آن با سبک‌های زندگی غربی و غیر اسلامی، انواع تعاریف متداول در خصوص سبک زندگی و میزان رواج سبک‌های غربی و غیر ایرانی و غیر اسلامی در میان نسل امروز به خصوص نوجوانان و نوجوانان، تأثیر سبک زندگی بر روی عادات و پوشش افراد بررسی شد.

در پایان این همایش سخنران برنامه به سوالات حاضرین پاسخ داده و راهکارها و پاسخ‌هایی برای تبلیغ و تبیین سبک زندگی قرآنی ارائه داد.

کد خبر 6096418

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان