Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:40:55 GMT

سخنان متقن روحانی در کنفرانس روسای مجالس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۸۸۹۵

سخنان متقن روحانی در کنفرانس روسای مجالس

تهران-ایرنا- رسانه های داخلی، با توجه به دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه درباره مبارزه با تروریست به سخنان محکم روحانی در برابر آمریکا و اروپا در این اجلاس پرداخته اند.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ سخنان رییس جمهور از مهم ترین موارد این اجلاس است که در خبرگزاری ها، روزنامه ها و تارنماهای داخلی کشور بازتاب داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه های اصلاح طلب سخنان روحانی نسبت به آمریکا و اروپا را به نوعی ایستادگی در برابر تحریم های امریکا ارزیابی کرده اند. این رسانه ها با اشاره به هشدار رییس جمهوری به تحریم کنندگان ایران نسبت به آوار مواد مخدر، بمب‌، تروریسم و مهاجرت در صورت آسیب دیدن توانایی ایران در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، به نقل از وی نوشتند: طی دهه‌های گذشته همه محافل بین‌المللی اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق و انتقال مواد مخدر به غرب هزینه‌های سنگینی داده است. رسانه های اصولگرا هم به انتشار متن سخنان رییس جمهور اکتفا کرده و از آن به عنوان هشدار روحانی در اجلاس رؤسای مجالس 6 کشور نام برده اند.

رسانه های اصلاح طلب
.............................
**سخنان روحانی
«هشدار روحانی به اروپا» عنوان گزارش روزنامه همدلی است که در بخشی از آن آمده است: این سخنرانی روحانی دومین تهدید در یک هفته اخیر برای کشورهایی است که به دنبال تحریم و ضربه اقتصادی به ایران هستند. روحانی هفته قبل در جریان سفر به استان سمنان با اشاره به تحریم نفتی ایران گفته بود اگر آمریکا بخواهد روزی جلوی فروش نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نمی شود. روزنامه قانون با روتیتر «سخنرانی معنادار رییس‌جمهور ایران در دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور منطقه‌ای» و تیتر «روحانی، غرب را تهدید کرد» این مطلب را منتشر کرد.

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «این گربه شیر است» می نویسد: حسن روحانی رئیس جمهور در این کنفرانس به نکاتی اشاره کرد که می‌تواند سرفصلی برای اشتراک‌های منطقه‌ای و جهانی باشد یعنی دقیقا همان نقطه‌ای که دولت غیرمتعارف دونالد ترامپ بر روی آن دست گذاشته و برای هرچه بیشتر منزوی کردن ایران در جهان تلاش می‌کند.
«مهدی مطهرنیا» تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با این روزنامه، ضمن تایید سخنان رئیس جمهور در حضور روسای مجلس 6 کشور، گفت: «آنچه حسن روحانی بیان‌می‌کند واقعیتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با توجه به اینکه سخنان رئیس جمهورمان واقعیتی حیاتی است، حقیقتی تلخ را نیز در خود نهفته دارد. حقیقت تلخ این است که از یک سو، منطق رفتاری ایران به عنوان کشوری چالش‌ برانگیز در برابر سیاست‌های سلطه مدارانه کشورهای بیگانه در نظام بین‌الملل سپر دفاعی همه کشورها به‌ویژه کشورهای اسلام در برابر غرب شده ‌است. از سوی دیگر، ایران تلاش دارد سپر تدافعی تمامی امواج سهمگین تهدید اجتماعی در اختیار غرب باشد».

روزنامه آرمان با تیتر «تروریسم دونالد ترامپ» می نویسد: درحالی که شعار دادن قابل قیاس با صدها اقدام تروریستی آمریکا در جهان نیست. دوست و دشمن، مبارزه ایران با تروریست‌های داعش را در عراق و سوریه مورد تایید قرار داده است و اگر اقدامات ضدتروریستی ایران نبود، شاید عراق و سوریه اکنون در دست داعش باقی مانده بود و دولت اسلامی خودخوانده، گسترش پیدا کرده بود. پس آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تروریست بودن دیگر کشورها اظهارنظر کند و در جایگاهی نیست که اقدامات ضدتروریستی ایران را انکار نماید. اینکه شعار مرگ بر آمریکا و امثالهم هیچ‌گاه سازنده نبوده و مردم آن کشورها را به واکنش علیه ایران فراخوانده، شکی نیست. ولی شعار دادن هیچ‌گاه از نظر حقوقی نشانه و مدرک تروریستی بودن یک کشور یا یک ملت نبوده و نیست. آن دسته از کشورها هم که از ترس تحریم اقتصادی، تن به فرامین آمریکا درمورد تحریم‌های ایران می‌دهند، در دل می‌دانند که این فرامین نه قانونی است و نه کارساز. اگر ایران هم به تروریستی بودن متهم می‌شود، خود در صف اول مبارزه با تروریسم است و سابقه درخشانی در مبارزه با داعش و گروه‌های مشابه دارد که آمریکا یا متحدین آمریکا آنها را به وجود آورده‌اند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار رییس جمهوری به تحریم کنندگان ایران نسبت به آوار مواد مخدر، بمب‌، تروریسم و مهاجرت در صورت آسیب دیدن توانایی ایران در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، گفت: طی دهه‌های گذشته همه محافل بین‌المللی اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق و انتقال مواد مخدر به غرب هزینه‌های سنگینی داده است.وی افزود: وقتی که ما در داخل کشور توان مقابله با تروریسم را داریم و یکی از امن‌ترین کشورهای خاورمیانه به شمار آمده و در داخل نیز می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی و مسائل داخلی را مدیریت کنیم، چرا باید هزینه مقابله با گروه‌های تروریستی که می‌خواهند به کشورهای غربی را بدهیم و در مقابل هم با تحریم و تهدید مقابله شویم، قطعا با ادامه روند ما هم تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

رسانه های اصولگرا
........................
**افزایش بودجه امنیتی
به گزارش تسنیم، حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه کنفرانس مقابله با تروریسم اظهار داشت: دولت باید در بودجه تجدید نظر کند، یک پنجم از کل نیاز امنیت مرزی را برای مرز در بودجه گذاشته است در صورتی که از نظر کارشناسی، پنج برابر آن چه دولت برای مرزها قرار داده، نیاز است.
**تعامل ایران با جهان
به گزارش فارس، امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به اجلاس روسای مجالس 6کشور گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی رفتار دوگانه ای در موضوع تروریسم دارند و ترامپ تلاش زیادی را برای اعمال سیاست ایران هراسی و انزوای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند این اجلاس پیام دیگری دارد و آن اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور فعال با همه دنیا تعامل می‌کند؛ از جمله با کشورهای منطقه و به ویژه با همسا‌یگان.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی با بیان اینکه شناخت چالش‌ها و روابط اقتصادی بین شش کشور و برطرف کردن آن از دستورات این نشست بود، اظهار داشت: شش کشور تاکید داشتند که تحریم‌ها نباید مانع همکاری ما در منطقه شود. شش کشور عضو این کنفرانس عنوان کردند که همگی به نوعی با پدیده تروریسم و یک‌جانبه‌گرایی مواجه هستیم.
*گروه نشریات خبری
پژوهشم**9351**1732

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رسانه هاي داخلي سخنان روحاني كنفرانس روساي مجالس ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مسئله اقتصاد و معیشت و با تاکید بر الگو گرفتن مسئولان اقتصادی از عملیات نظامی وعده صادق و با بیان اینکه همانطور که ایران با حمله موشکی و پهپادی هم دشمن عربی، عبری و غربی را به زانو در آورد و البته توطئه‌های اقتصادی آنان را هم خنثی کرد، گفت: قوای سه گانه، دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی و تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی باید با نقشه روشن و اقدامات نقطه زن، با کسانی که در مسکن، طلا و ارز و دلار اختلال ایجاد می‌کنند برخورد انقلابی نمایند و مشکلات معیشتی را که کام مردم را تلخ کرده، برطرف کنند.

امام جمعه سلطانیه به اجرای طرح نور توسط فرماندهی انتظامی در سراسر کشور اشاره کرد و با قدردانی و حمایت از سردار رادان فرمانده انتظامی کشور و نیروهای تلاشگر انتظامی که میداندار این طرح هستند، گفت: طرح نور دفاع از حریم عفاف و حجاب و حیا و کرامت زنانی است که یا به خاطر تبلیغات دروغین یا از روی غفلت از ارزش‌ها دور شده‌اند.

وی به حمایت دانشگاه‌های اروپا و آمریکا از مردم غزه اشاره کرد و با بیان اینکه حمایت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا ز مردم غزه ثمره دو نامه مقام معظم رهبری در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به جوانان اروپا و آمریکاست که بعد از حدود ۱۰ سال ثمره داده، افزود: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا با این اقدام به نماد بیداری، عدالت خواهی، ظلم ستیزی و تمدن تبدیل شده است اما در برابر آنان پلیس آمریکا و اروپا آزادی و حقوق بشر دروغین را با خشونت و دستگیری به نمایش گذاشته است.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه حتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاطر حمایت از غزه بازداشت شده و در کلمبیا دانشجویان متحصن را گرسنه نگه داشته‌اند، گفت: در واقع پلیس آمریکا و اروپا حقوق بشر و آزادی را به توپ و گلوله بسته است و این یک ننگ و شرم برای مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان است.

حسینی نسب با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم و و با بیان اینکه تکریم معلم، تکریم علم و دانش و توجه به اهمیت تعلیم و تربیت است و حق معلم تکریم و اما تکلیف معلم تربیت صحیح است، گفت: از معلمان عزیز انتظار این است که به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند و مسئله ایمان و امید را در آنها تقویت و دانش آموزان را به اسلام و ارزش‌ها و آرمان‌ها متوجه کنند.

وی با بیان اینکه در ایامی که هستیم متعلق به قشر زحمتکش کارگر است و کار و کارگر از منظر اسلام قابل احترام است، و چون کار ارزشمند است کارگر هم ارزشمند است، گفت: تأمین امنیت شغلی کارگر پرداخت حقوق او در زمان مقرر و از همه مهمتر پرداخت حقوق عادلانه به او بهترین راه تکریم کارگر است اما بعضاً کار را کارگر انجام می‌دهد و زحمت را او می‌کشد ولی متأسفانه حقوق بیشتر را کسی که پشت میز نشسته می‌گیرد و این بی انصافی در حق کارگر است.

امام جمعه سلطانیه با تسلیت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) و با بیان اینکه امام صادق (ع) توصیه می‌کند در دوران غیبت برای نجات از فتنه‌ها و حفظ ایمان و اعتقادات دعای قریق بخوانید گفت: یک راه تقویت ایمان و حفظ اعتقادات ارتباط با اهلبیت علیهم السلام و حضور در مجالس اهلبیت (ع) است.

حسینی نسب با تاکید بر برپایی دسته عزاداری شهادت امام صادق (ع) گفت: حضرت امام صادق (ع) به فضیل بن یسار که از دوستان و یاران امام صادق است می‌فرماید: ای فضیل آیا جلسه برگزار می‌کنید و پیرامون ما گفتگو می‌کنید؟ آیا هیئت‌های عزاداری تشکیل می‌دهید؟ فضیل بن یسار می‌گوید جانم به فدای شما، بله. یعنی ما در ایام عزاداری و سوگواری شما، مجالس به پا م ی‌کنیم. امام صادق (ع) می‌فرماید من این مجالس شما را دوست می دارم مجالسی که به نام و یاد ما، شما شیعیان ما تشکیل می‌دهید این مجالس مورد علاقه ما است.

کد خبر 6095654

دیگر خبرها

  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • هشدار فرشاد مومنی به روسای قوا : تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید
  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموزان توجه کنند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند