Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:57:42 GMT

ثبت کدشناسه برای کالاهای سیمکارت خور الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۹۳۳۴

ثبت کدشناسه برای کالاهای سیمکارت خور الزامی شد

تهران- ایرنا- مدیر کل واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی سراسر کشور، طرح رجیستری و الزام اظهار شناسه رهگیری را برای کالاهای با قابلیت نصب سیمکارت ابلاغ کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از گمرک، «محمد قبله» مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی 30 مهرماه در نامه ای به دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت خواست با توجه به ابلاغ دستورالعمل 12 گانه ثبت شناسنامه اخذ و نصب شناسه کالا گروه کالایی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردکنندگان گروه کالایی تلفن همراه و سایر تجهیزات ارتباطی با قابلیت نصب سیمکارت تا تاریخ 31 مرداد 1396 و تولیدکنندگان 30 مهرماه 1396 ملزم به اخذ و نصب شناسه کالا شوند و تمام فرآیندهای تجاری اعم از ثبت سفارش، ترخیص، انبار و حمل تنها با شناسه کالا امکان پذیر خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی در این نامه خواست تا ساعت هوشمند با قابلیت نصب سیمکارت، مبدل تلفن سیار به تلفن ثابت، تبلت با قابلیت نصب سیمکارت و بارکد اسکنر با قابلیت نصب سیمکارت جزو کالاهای مشمول این قانون شوند.
به گزارش ایرنا، تقاضای سالیانه تلفن همراه در کشور بیش از 9 میلیون دستگاه برآورد می شود؛ پیش از اجرای طرح رجیستری در کشور فقط 2 میلیون دستگاه آن از طریق واردات رسمی و 2 میلیون و 300 هزار دستگاه نیز از سایر روش های وارداتی مانند ورود همراه مسافر تامین می شود.
بالا بودن سهم واردات غیررسمی و قاچاق از بازار تلفن همراه کشور، دولت دوازدهم را بر آن داشت تا طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه یا رجیستری را اجرایی کند؛ اجرای این طرح از مهرماه پارسال آغاز شد و به تدریج نشان های تجاری مختلف موجود در بازار تحت پوشش قرار گرفتند؛ اکنون تنها گوشی هایی در شبکه مخابراتی کشور قابل استفاده است که طور رسمی وارد شده اند.
پس از اجرای موفقیت آمیز طرح رجیستری، اکنون دولت قصد دارد این طرح را برای کالاهایی که در آن از سیمکارت استفاده می شود، تسری دهد.
اقتصام**9132*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد موبايل گمرك كدشناسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات پرونده کلاهبرداری اظهار داشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده صدمیلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: کشف جسد مردی با دست‌وپا و دهان بسته در رودخانه

وی تصریح کرد: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می کرده در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می شود.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان افزود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات ، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه های اجتماعی با هیچکس تماس نمی گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمانها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس ها نیست.
انتهای پیام/

کد خبر: 1229646 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید