Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از «اسپوتنیک» روسیه؛ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: نویسندگان پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره وضعیت افغانستان، نگرانی مسکو در رابطه با وضعیت افغانستان را نادیده گرفته‌اند و مسکو از دادن رأی در این باره خودداری می‌کند.

در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیش‌نویس قطعنامه در رابطه با «وضعیت در افغانستان» که توسط هیئت آلمانی تهیه شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ وزارت امور خارجه روسیه گفته شده که در سند نهایی، ادامه تنش‌ها در جمهوری اسلامی افغانستان و فعالیت روزافزون «دولت اسلامی» و گروه‌های وابسته به آن در شمال این کشور که خطری جدی برای همسایگان از جمله کشورهای آسیای مرکزی است مورد توجه قرار نگرفته است. با گذشت 17 سال از موجودیت نیروهای ناتو در افغانستان، آنها موفق به پایان دادن تنش‌ها در این کشور نشده و نتوانستند امنیت منطقه را تأمین کنند. آنها همچنین وظیفه آموزش نیروهای مسلح افغانستان را نیز تاکنون انجام نداده‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید: با این وجود، ما انتخاب دیگری به غیر از گذاشتن پیش‌نویس برای رأی‌گیری نداشتیم. در این سند نگرانی روسیه درباره وضعیت افغانستان نادیده گرفته شد

گفتنی است، نخستین نشست «صلح افغانستان» در مسکو در سال 2017 بر اساس رایزنی شش جانبه روسیه، ایران، افغانستان، پاکستان، چین و هند برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا بین الملل وزارت خارجه افغانستان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سرا‌های دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد