Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر، متعهد، با تقوا و در تراز انقلاب بر عهده مراکز دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان کردستان اظهار داشت: در زمینه کادر سازی چنان که باید و شاید با وجود همه رویش‌هایی که داشتیم، نتواسته‌ایم موفق باشیم که باید از ظرفیت‌هایی که داریم، بیشتر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید به کمک اداره مملکت بیاید، تاکید کرد: تربیت نیروهای ماهر، متعهد، متقی و انقلابی بر عهده دانشگاه است.
آیت‌الله حسینی ‌شاهرودی در ادامه با اشاره به وجود چرخش در دنیا به عنوان یک اصل اساسی افزود: دنیا دست بدست می‌شود و گاهی در دست حق و گاهی هم باطل است که همه اینها برای آزمایش انسان است تا اهل ایمان شناخته شوند.
نماینده ولی فقیه در کردستان، نتیجه درستی و صداقت در کار را دیده شدن آن برشمرد و یادآور شد: بی تقوایی، انسان را در زمره ستمگران قرار می‌دهد و امانتداری مسئولیتی سنگین است که باید تقوا محور اصلی آن باشد.
وی اضافه کرد: عملکرد خوب در استفاده از فرصت خدمتگزاری ذخیره‌ای است که علاوه بر اجر بالا، زمینه‌ساز هدایت و مشکل‌گشایی برای دیگران خواهد بود.
آیت الله حسینی شاهرودی در ادامه به برخی شاخص‌ های خدمتگزاری اشاره کرد و گفت: در این عرصه باید امیدوار بود و شخصی موفق است که آینده را روشن ببیند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در تبیین این موضوع به آیند‌ه ‌بینی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر رهبری هم از آمریکا می‌ترسید، اکنون شاهد به خاک مالیده شدن پوزه آمریکا نبودیم.
وی تلاش و پشتکار را از دیگر شاخص های مسوولیت برشمرد و اظهار داشت: با پذیرش مسئولیت، نباید شب و روز داشته باشیم ضمن اینکه اخلاق‌مداری در مدیریت بسیار مهم است و نصحیت‌پذیری باعث رشد یک مسئول است.
پرهیز از عجله و تصمیم‌گیری قاطعانه از دیگر ویژگی هایی مدیارن بود که نماینده ولی فقیه به آن اشاره کرد و یادآور شد: نباید به میز مسئولیت وابستگی داشته باشیم بلکه تا زمانی که مسئول هستیم به تکلیف خود عمل کنیم.
در این مراسم که با حضور مدیران اجرایی، اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان برگزار شد از خدمات قربان کیانی تقدیر و محسن پیشوایی علوی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان معرفی و منصوب شد.
9937/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه نماينده ولي فقيه تراز انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند