Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هیربد معصومی با بیان مطلب فوق افزود: دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک در اجرای بندهای (۶) و (۲۱) ماده (۵۵) قانون شهرداری ها مبنی بر تاسیس و احداث ساختمان های موردنیاز برای فضای بازی و باغ کودکان و کمک مالی به راه اندازی و مدیریت آنها تهیه شده است.

وی اضافه کرد: دیگر مرجع تهیه این دستورالعمل، مصوبه شورای عالی استانها در زمینه طرح شهر دوستدار کودک در زمینه تکلیف شهرداریها برای مناسب سازی و ایمن سازی فضاهای عمومی، ایجاد راههای امن به مدرسه و ایجاد مراکز مخصوص رفاهی ویژه کودکان شیرخوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: این دستورالعمل شامل شش ماده با عناوین "تعاریف و مفاهیم"، "دامنه کاربرد و شمول اجرای دستورالعمل"، "چشم انداز، ماموریت و اهداف"، "شورای اجرایی و ساختارسازمانی"، "اصول و ضوابط برنامه ریزی و طراحی شهر دوستدار کودک"، "نظارت و پایش" و دو پیوست با عناوین" اصول طراحی فضاهای بازی کودکان" و "فرایند کلی مکان یابی فضاهای دوستدار کودک بر اساس مقیاس های عملکردی" است.

معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اهداف عمده تهیه این طرح را ایجاد بسترهای لازم برای بروز استعدادها و خلاقیت های کودکان و نوجوانان در شهر، توسعه، نظارت، استانداردسازی، سطح بندیو نظام مندی فضاهای فعالیتی کودکان در شهر، تامین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و بانشاط تمامی کودکان و نوجوانان در شهر و افزایش فرصت های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محلات شهری و کمک به ارتقاء سلامت جسمی و روانی کودکان؛ ذکر کرد.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معصومی همچنین گفت: صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) از شهرهای فعال در اجرای این دستورالعمل حمایت می کند.  

کد خبر 4480494 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از ادامه جست‌وجو برای پیدا شدن کودک غرق شده در رودخانه خرسان خبر دارد.

محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روز دوشنبه هفته جاری غرق شدن کودک ۵ ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گزارش شد که بلافاصله تیم غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با دستور شهردار شهر یاسوج تیم نجات غریق سازمان آتش‌نشانی اعزام شده‌اند، این تیم امروز حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی تا محل حادثه داشته‌اند و همچنان جست‌وجو ادامه دارد.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: ۶ غواص از یاسوج حضور دارند و همه جانبه برای پیدا کردن این کودک پای کار هستند.

کد خبر 747679

دیگر خبرها

  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد