Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:15:17 GMT

آمریکا را با قاطعیت از اجلاس آیونز حذف کردیم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۲۲۸۸

آمریکا را با قاطعیت از اجلاس آیونز حذف کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب اله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین تجلیل و تقدیر از برگزار کنندگان ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیونز) و مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی ۲۰۱۸، با اشاره به توان دریایی ایران در دوران دفاع مقدس تاکنون، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس را با افتخار پشت سر گذاشتیم و نیروی دریایی ارتش با حماسه‌های غرور آفرین خود در عملیات‌های متعدد در عرصه دریا توانست طومار دشمن بعثی را در همان اوایل جنگ در هم بپیچد و این نشانه اعتماد بنفس، توکل به خدا و توانمندی شما است که نتیجه آن، دفاع جانانه از مرزهای آبی و سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جنگ هشت ساله، نیروی دریایی ارتش، دشمن بعثی را ۶۷ روز پس از جنگ شکست داد و با اقتدار در مقابل استکبار ایستاد و با حفظ خطوط مواصلاتی از تمامیت ارضی کشور دفاع کرد. ما اجازه ندادیم حتی ذره‌ای از این خاک مقدس به دست دشمن بیافتد که این اقتدار در دریا هم صدق می‌کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با متفاوت خواندن عملیات‌های نیرو دریایی ارتش با دیگر عملیات‌ها در دفاع مقدس اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش علاوه بر حفظ تمامیت ارضی کشور، اقتصاد کشور که از مهم‌ترین مولفه‌های پیروزی ما در مقابل دشمن در جنگ بود سالم نگه داشت، تا چرخه اقتصاد کشور به درستی بچرخد.

وی با اشاره به اولین حضور هأیت ایرانی در اجلاس آیونز در سال ۸۸ که در امارات بود، خاطرنشان کرد: زمانی که برای اولین بار در اجلاس آیونز در کشور امارات شرکت کردیم شاید برای هیچ کدام از کشورهای شرکت کننده در این مراسم قابل فهم نبود که ما بخواهیم و بتوانیم ریاست و میزبانی این اجلاس را در آینده داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: با تلاش و پشتکار همه عزیزان در سلسلسه مراتب فرماندهی به مرور بعنوان سخنران اصلی و بعد بعنوان ریاست اجلاس و میزبانی را عهده دار شدیم که این کار بسیار بزرگ و با ارزشی است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به حذف کشور آمریکا توسط ایران در اجلاس آیونز گفت: کشور جمهوری اسلام ایران از همان ابتدا با حضور استکبار جهانی بعنوان ناظر این اجلاس مخالفت کرد تا جایی که تعدادی از کشورها برای میانجی‌گری برای حضور آمریکا با ما به مشورت پرداختند.

وی افزود: اما جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت مخالفت کرد و آمریکا را در اجلاس ۲۰۱۸ آیونز حذف کرد و نتیجه این اقتدار و ایمان، اختصاص جایگاه ارزشمند در نظام بین‌المللی دریانوردی در جهان به جمهوری اسلامی ایران شد.

رییس ستاد ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در سنوات گذشته همواره در مسابقات بین‌المللی نظامیان جهان حضور موثر داشت، یادآور شد: با تمام همت و تلاش توانستیم میزبانی مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی عمق ۲۰۱۸ را در کشور ایران برگزار کنیم و با نتیجه باور نکردنی برای دیگر کشورهای شرکت کننده، مقام اول را به خود اختصاص دهیم و بار دیگر اقتدار و ایمان خود را به استکبار جهانی نشان دادیم.

امیر سیاری ضمن گرامی‌داشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: مجموعه نیروی دریایی ارتش سه هدیه گرانقدر را به ملت ایران در مبارزه با آمریکا داده است و آن «ایستادگی و پیروزی در دفاع مقدس»، «حذف استکبار جهانی در اجلاس آیونز» و در آخر «میزبانی و قهرمانی مسابقات بین المللی غواصی» است.

لازم به ذکر است، در ابتدای این مراسم امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش به تشریح عملکرد این نیرو در برگزاری مراسمات آیونز و مسابقات غواصی پرداخت.

کد خبر 4480517 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا حبیب الله سیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار داشت: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است