Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:06:32 GMT

خورنا: اهواز شهر بی چرخ و فلک

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۲۸۷

خورنا: اهواز شهر بی چرخ و فلک

اهواز - ایرنا - پایگاه خبری، تحلیل خورنا یادداشتی با عنوان اهواز، شهر بی چرخ و فلک را به قلم فاضل خمیسی به شرح زیر منتشر کرده است:

نوشتن از مرکز استانی که به قول سیاسیون و دولتمردان پیشانی کشور است، کار ساده ای نیست؛ اینکه خوزستان با مرکزیت شهر اهواز بیشترین تمجیدها را به خود اختصاص داده شبهه ای وجود ندارد؛ اما در حق این شهرستان تنها عایدی مردم، فاضلاب های به خیابان آمده، کمترین فرهنگسرا و سایر مراکز رفاهی و بالاترین حاشیه نشینی، خیابان های توسعه نیافته، وفور گدایان محلی و حتی بین المللی و… قابل تامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حرف، حرف و تنها حرف است که به مردم اهواز وعده داده شده و شاید رکوردارترین وعده های بی ثمر را نیز باید در این شهر جستجو کرد.
می‌گویند در قرون وسطا رد شدن از خیابان ها و شاهراه های پاریس حکم عبور از تونل وحشت را داشت؛ آب گرفتگی، وفور زباله، بیکاران و ناامنی حاصل از فقر، نبود مجرای دفع فاضلاب و انتشار انواع بیماری ناشی از آن باعث شده بود شهر در یک فرایند گندیدگی و پوسیدگی قرار بگیرد و بدین صورت بود که سنگ بنای توسعه شهری از زیر زمین و از تونل های مهندسی شده فاضلاب آغاز شد.
این حرکت متفکرانه آنقدر شاخ و برگ پیدا کرد که اکنون حتی برای کرم خاکی، حقوق وضع می شود، و اعتراض جلیقه زردها در فرانسه نه با نقاب و چهره پنهان بلکه با کاور زرد رنگ و مشخص و به صورت شناسنامه دار رخ می دهد.
برای رسیدن به شهری با مختصات استاندارد، به مدیرانی نیاز است که به صورت آرمان شهری بیندیشند و توانایی پلان بندی آن را به صورت واقعی عملیاتی کنند و به قولی درک درستی از فاضلاب شهر پاریس در فیلم بینوایان ویکتور هوگو داشته و بتوانند بهتر از آن را بسازنند نه اینکه مدیرانی باشند که در خلوت خود به جای افکار بلند پروازانه، به یاد بز و گوسفندهای خود آواز بخوانند و از دنیای مدرن و پساصنعتی کنونی به کت و شلواری بسنده کنند.
بنیان های تغییر و ترقی را باید به خوبی شناسایی، آسیب شناسی و برای کاربست آن برنامه داشت؛ طبیعی است اکنون که بشریت در پیشرفته ترین مرحله تمدن بشری قرار دارد؛ اینکه برای تخلیه فاضلاب یک خیابان، انسانی را به صورت غواصی به درون آن می فرستیم و به جای توبیخ مسوولان مربوطه و گلایه از خرابی ها از آن کارگر نگون بخت تمجید و تعریف کرده و باز کردن مجرای فاضلاب را با فرستادن بشریت!! به صورت غرقه ای، عمل قهرمانانه تلقی می کنیم، غیر از پاک کردن صورت مساله هیچ نامی را نمی توان بر آن نهاد.
وجود شورا و انتخابات از مظاهر رفتار متمدنانه است اما تا وقتی که اخذ رای براساس رفتار پوپولیستی و تمسک به تیره و طایفه باشد خروجی آن توزیع مناصب با دیدگاه غنیمت است، که باعث شده اهواز دیگر چهره یک شهر در تراز مرکز استان را از دست بدهد، و مردم آن حتی برای گرفتن یک آزمایش پزشکی معمولی به سایر استان ها در تردد باشند.
*اهواز‌* را باید دوباره ساخت، اما این بار با افرادی که رنگ آسفالت را سیاه نمی‌بینند و برای نیامدن باران دعا نمی‌کنند …
3004/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رسانه ها خورنا اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با تلاش جهادی خط انتقال آب روستای دشت اکبر دهلران که به اثر سیل تخریب شده بود ترمیم و آب ۲۰۰ خانوار وصل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان ایلام، محمد محمدی از اتصال آب روستای دشت اکبر دهلران که به اثر سیل تخریب شده بود خبر داد و اظهار کرد: اکیپ‌های اجرایی و عوامل فنی آبفای دهلران پس از اخذ گزارش شکستی خط انتقال آب به روستا، بلافاصله با امکانات و ماشین‌آلات لازم در محل حضور یافته و اقدامات فنی لازم برای ترمیم و مرمت خط لوله آبرسانی روستای فوق انجام دادند.

وی افزود: طی این عملیات جهادی محل آسیب‌دیده خط انتقال آب که به طول ۱۰۰ متر بود در مدت زمان شش ساعت تعویض و مرمت شد و اکنون آب آشامیدنی اهالی روستای دشت اکبر که شامل ۲۰۰ خانوار هستند وصل و وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ادامه داد: از تلاش همکاران آبفای دهلران، از همکاری مؤثر شهرداری و اداره توزیع برق دهلران تشکر می‌کنیم.

کد خبر 750290

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در اهواز / ورود آب به برخی منازل / قطع برق
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • ورود آب به برخی منازل در اهواز/ ادامه جمع‌آوری آبگرفتگی خیابان‌ها
  • سیل در خیابان‌های شهر ایلام روان شد | فیلم
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد
  • تصاویری از زیرآب رفتن خیابان‌های اهواز + عکس
  • آزمون مدرک تخصصی قرآن کریم در استان سمنان برگزار شد
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر