Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:47:22 GMT

مشکلات مرز تمرچین پیرانشهر برطرف می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۴۸۳

مشکلات مرز تمرچین پیرانشهر برطرف می شود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: مشکلات مرز تمرچین و ناهماهنگی های موجود در این مرز طی هفته های آینده حل و فصل می شود.

به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر افزود: برخی مشکلات مدیریتی باعث بروز ناهماهنگی هایی در مرز شده است که این موارد طی هفته های آینده مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: رفع موانع و مشکلات مرزی در این پایانه از برنامه های مدیریت آذربایجان غربی است و در این راستا با تشکیل کارگروه خاص با آمادگی کاملی به این مساله رسیدگی می شود.
فرماندار پیرانشهر نیز در این بازدید ظرفیت های شهرستان را بی نظیر دانست و گفت: موانع صادراتی که در مرز تمرچین رخ داده به طور جدی مورد پیگیری است و به زودی این موانع برطرف می شود.
علی ترابی ادامه داد: امسال بیشترین صادرات را درمرز تمرچین داشتیم به طوری که ارزش ریالی صادرات با افزایش بیش از 2 برابری نسبت به سال گذشته به 283 میلیون دلار رسیده است.
به گزارش ایرنا کمبود کالاهای مجاز برای واردات، نبود زیرساخت ها در مرز تمرچین، نبود سیستم اینترنتی و ارتباطی در منطقه و ممنوعیت ورود کالا برای دارندگان کارت های الکترونیک از جمله مشکلات مرز تمرچین محسوب می شود.
مرز تمرچین در 15 کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.
این مرز زمینی تا شهر ارومیه /مرکز استان/ 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال 1386 به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است؛ شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و 145 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
9918/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مرز تمرچين استاندار آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:  به دنبال گزارشى مبنی بر بارش باران و آبگرفتگی در روستای عذاب و مساکن مهر شهرک ولیعصر خوی ۳ تیم امداد نجات سیلاب  هلال احمر این شهرستان  به محل های متاثر از آبگرفتگی اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود:ارزیابی منازل آبگرفته انجام شده و امدادگران توانستند به۱۰ خانوار آسیب دیده در این حادثه امدادرسانی کنند.

 

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • ۳ مصدوم در حادثه تصادف در محور پیرانشهر - نقده
  • وقوع حادثه ترافیکی دوم در محور پیرانشهر - نقده در کمتر از ۳ ساعت
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی