Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: آمار ولادت شش ماهه اول سال گذشته با 103 هزار و 105 تولد و شش ماهه اول سالجاری با 93 هزار و 848 نفر تولد در استان تهران حکایت از کاهش 9 درصدی موالید سالجاری دارد.

عبداله مقصودی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مقایسه متولدین شش ماهه اول سال های 96 و 97 نشان می دهد نسبت جنسی 106 است به این معنا که به ازای تولد 106 پسر، 100 دختر متولد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با بیان اینکه چندقلوزایی نیز امسال کاهش یافته است افزود: 3 هزار و 814 چندقلو در شش ماه ابتدایی سال گذشته و 3 هزار و 524 چندقلو در مدت مشابه امسال به دنیا آمده اند.
مقصودی فر افزود: تولد یک هزار و 688 دوقلو، 48 سه قلو و یک چهارقلو در شش ماه اول امسال در استان تهران ثبت شده است.
وی همچنین با بیان اینکه اکثر تهرانی ها فرزندان پسر خود را امیر علی، امیر حسین و امیر عباس نامگذاری کرده اند، فاطمه، حلما و زهرا را 3 نام اول انتخاب شده دختران در این استان عنوان کرد.
مقصودی فر در بخش دیگری از اظهارات خود با مقایسه درصد ثبت وفات در مهلت قانونی شش ماهه اول سالجاری نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: استان تهران امسال 28 هزار و 21 فوتی داشته که این رقم در سال گذشته 27 هزار و 238 نفر بوده است که رشد 3 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
به گفته وی بیماری های قلبی و عروقی با 11 هزار و 876 نفر، دستگاه تنفسی با چهار هزار و 25 نفر و عفونی و انگلی با دو هزار و 887 فوتی به ترتیب اصلی ترین علت فوت افراد در استان تهران بوده است.
تهرام/3036/ 6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ثبت احوال تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران امروز/دوشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ماه نیز همچون اکثر روزهای گذشته از سال جاری در شرایط قابل قبول یا سالم قرار دارد.

ایرنا در گزارشی نوشت: بارش باران همراه با وزش باد در چند روز اخیر موجب شد که آلودگی نسبی از هوای پایتخت دور شود تا اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت روی عدد ۷۱ قرار بگیرد در حالیکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۵۲ (قابل قبول) قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در اغلب مناطق کیفیت در وضعیت سالم قرار دارد و آلودگی در هیچ نقطه ای از تهران نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903321

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه