Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - رئيس سازمان نقشه‌برداري با اشاره به تهيه و تأييد نقشه‌هاي استاندارد و تدوين اطلس اطلاعات مکاني تأکيد کرد:‌ هويت بخشي به داده‌هاي مکاني و ارائه منشور و راهنما براي برنامه‌ريزي در سطوح مختلف و باهدف جلوگيري از اتلاف منابع و موازي کاري در دستور کار اين سازمان است.

به گزارش ايرنا، مسعود شفيعي روز يکشنبه در ديدار با کارکنان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يزد گفت: ساماندهي امور نقشه‌برداري به‌صورت عام جزو وظايف اين سازمان است ولي در ساختار دچار مشکل هستيم به همين دليل با وجود اينکه سازمان مديريت استان‌ها وظيفه را به لحاظ ذهني اجرا مي‌کرد اما در ساختار خلأ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بابيان اينکه هم‌اکنون اين سازمان پنج منطقه در سطح استان‌هارا در اختيار دارد ، افزود: بعد از احياي سازمان برنامه‌وبودجه تلاش شد تا ساختار سازمان نقشه‌کشي هم‌شکل بگيرد تا اينکه سال گذشته توافق شد تا دفتر مديريت نقشه مکاني با عمده وظايف استاني و بخش معين استان‌هاي همجوار در سازمان‌هاي مديريت کشور راه‌اندازي شود.
رئيس سازمان نقشه‌برداري ايران، راه‌اندازي گروه نقشه‌برداري و اطلاعات مکاني قوي متناسب با شرايط هر استان و با استفاده از پست‌هاي خالي مناطق و برنامه‌ريزي براي عبور از روش سرشماري سنتي به ثبتي مبنا را از مهم‌ترين رويکردهاي اين سازمان در تدوين و تهيه نقشه‌هاي مکاني عنوان کرد.
شفيعي اضافه کرد: فاز اول براي ايجاد گروه نقشه‌برداري و اطلاعات ، تبديل مناطق به مرکز مديريت اين گروه‌ها و سپس استفاده از پست‌هاي خالي اين مناطق در دفاتر ايجادشده در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي هر استان بود.
وي بابيان اينکه با توجه به توسعه فناوري نبايد در توليد اطلاعات محدوديتي وجود داشته باشد و سهم هر بخش در اين خصوص مشخص شود، تصريح کرد: به همين دليل جذب مشارکت شهروندان براي توليد و بروز نگه‌داشتن اطلاعات مکاني يکي از مهم‌ترين رويکردهاي سازمان است و براي اين کار نيازمند نگاه جمع سپاري هستيم.
اين مسئول بر لزوم به‌ روزرساني اطلاعات مکاني در کشور تأکيد کرد و يادآور شد: به همين دليل شيوه‌نامه تهيه نقشه اطلاعات مکاني و به روز متناسب با نياز هر استان و منطقه يکي از ضرورت‌هاي اجرايي و در دستور کار اين سازمان در سطح کشور است.
رئيس سازمان نقشه‌برداري در ادامه بابيان اينکه ايران در بهنگام سازي و بهنگام نگه‌داشتن اطلاعات از دنيا عقب است ، ادامه داد: بايد با روش ضابطه‌مند ، توليد مکاني مبتني بر روش‌هاي اطلاعات مکاني را داشته باشيم که در اين خصوص اين سازمان ، وظيفه توليد محتواي مکاني را ندارد و فقط موظف به نظارت جدي و 100 درصد بر توليد محتواي اطلاعات نقشه مکاني استان‌هاي کشور است.
وي تأکيد کرد: درواقع اين سازمان بر نقشه‌برداري استاندارد قبل از انعقاد قرارداد دستگاه‌ها با شرکت‌هاي نقشه‌کشي نظارت دارد و وظايف آن در احکام برنامه ششم توسعه مشخص است که پس از نهايي شدن ، ابلاغ خواهد شد.
** وجود 11 ميليارد تومان نقشه و داده مکاني در يزد
شفيعي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه هويت بخشي به داده‌هاي مکاني در سطوح مختلف بايد از سوي دولت ، بروز و نمود عيني و اقتصادي‌تري داشته باشد، گفت: در همين خصوص بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده توسط اطلس اطلاعات مکاني در استان يزد 11 ميليارد تومان سرمايه در حوزه نقشه و داده‌هاي مکاني وجود دارد که مي‌تواند ارزش‌افزوده در بخش ديگري ايجاد کند.
وي ادامه داد: به‌منظور تحقق اين هدف توليد اطلس اطلاعات مکاني استان‌هاي مختلف کشور با فرمت جديد و باهدف بررسي چالش‌ها، راهکارهاي نگهداري از ظرفيت‌هاي موجود و تعيين راهکارهاي توسعه‌اي در دستور کار قرارگرفته تا ارزش‌افزوده و رونق اقتصادي به همراه داشته باشد.
وي بابيان اينکه سازمان نقشه‌برداري کشور در حوزه تهيه نقشه‌هاي مکاني همکار ستادي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد است، اظهار کرد: عملکرد يزد در حوزه تهيه و پيگيري نقشه‌ها و اطلاعات مکاني قابل ‌تجليل است.
همچنين رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يزد بابيان اين‌که اطلاعات و داده‌هاي مکاني نقش مهمي در توسعه بيش از پيش کشور و استان ايفا مي‌کند، ‌اظهار کرد: استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي براي توليد اطلاعات مکاني و توصيفي ضروري است.
سيد مجتبي حسيني پور بابيان اينکه هماهنگي لازم در مرحله اجرا و نقشه‌برداري در استان‌ها وجود ندارد ، افزود: همين امر لزوم وجود دفتر نمايندگي سازمان نقشه‌برداري را در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان ايجاب مي‌کند .
وي خاطرنشان کرد : سرشماري دقيق و به‌روز مستلزم برخورداري از نقشه‌هاي مکاني دقيق و نيز مشخص شدن متولي خاص و مشخص در اين بخش است که هم‌اکنون در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها فعال است.
محمد فخرالدين معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يزد هم گزارشي از تلاش‌هاي انجام‌شده درباره نقشه‌برداري، آمار و سرشماري در استان، مشکلات و چالش‌هاي موجود ارائه کرد.
رئيس سازمان نقشه‌برداري به همراه هيأت همراه در ادامه با سرپرست استانداري يزد نيز ديدار کرد.
1968/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند