Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج رهبر دبیر کانون سراسری انبوه سازان دربرنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با بیان اینکه بسیاری از وعده های اعلام شده برای بافت های فرسوده در عمل باید اجرایی شود گفت: دولت و شرکت باز آفرینی شهری باید اقدامات جدی را با قاطعیت و اطمینان در حوزه بافت های فرسوده انجام دهد و با انگیزه بسیار فراوان وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پروژه مسکن مهر اعلام شده بود که مالیات از سازندگان و انبوه سازان دریافت نشود اما هنوز بعد از گذشت ۱۰ سال باید با دولت سر پرداخت مالیات صحبت کنیم.

دبیر کانون انبوه سازان تصریح کرد: دولت به بافت های فرسوده به چشم تولید ثروت نگاه نکند.

در ادامه هوشنگ عشایری معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در سال جاری وزارت راه و شهرسازی طرحی را مبنی ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت های هدف بازآفرینی شهری به دولت ارائه داد و مقرر شد به جای اینکه یارانه طبق روش قبلی یعنی به صورت مستقیم به مردم داده شود، این تسهیلات به صورت وجوه اداره شده از محل صندوق توسعه ملی در اختیار بانک با سود صفر درصد قرار گیرد و بانک ها نیز دقیقا به همان مبلغ وجوه اداره شده دولتی، منابع خود را با سود مصوب بانک مرکزی که در سال جاری حدود 18 درصد است، ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: بر این اساس دولت 2 هزار و 200 میلیارد تومان اختصاص داد و 2 هزار و 200 میلیارد تومان نیز بانک ها از منابع خود اختصاص دادند و جمعا 4هزار و 400 میلیارد تومان با سود 9 درصد برای تسهیلات ساخت مسکن تامین شد.

وی افزود: به موجب این تصمیم، در کلانشهرها، 50 میلیون تومان و در سایر شهرها 40 میلیون تومان تسهیلات با سود 9 درصد برای دوره مشارکت مدنی دو ساله ساخت به افرادی که قصد ساخت مسکن در بافت های هدف بازآفرینی شهری دارند، پرداخت می شود.

عشایری با تاکید بر ضرورت افزایش تسهیلات دریافتی سازندگان حرفه ای با توجه به شرایط اقتصادی کشور، گفت: در همین راستا برنامه ریزی شد تا تسهیلاتی تا سقف 110 میلیون تومان به سازندگان حرفه ای ارائه شود و ما به التفاوت این مبلغ با مبالغ وام 50 و 40 میلیون تومانی ، با سود 18 درصدی محاسبه شود.

وی اظهار کرد: میانگین سود این تسهیلات ۱۲ درصد است و به نظر می رسد که انبوه سازان در زمان معین و ۲ سال مشخص شده باز پرداخت این تسهیلات را ارائه دهند بنابراین باز پرداخت ۳۰ درصد برای انبوه سازانی که در زمان معین شده پرداخت کنند وجود ندارد.

معاون وزارت راه و شهرسازی اظهارکرد: بنابراین هر شخصی در بافت های فرسوده شهری، سکونتگاه های غیررسمی و بافت های تاریخی، نسبت به ساخت مسکن توسط سازندگان حرفه ای اقدام کند، امکان دریافت وام تا سقف مبلغ 110 میلون تومان را خواهد داشت که تا مبلغ 50 و 40 میلیون تومان با سود 9 درصد و مابقی با سود 18 درصد محاسبه می شود.

وی تصریح کرد: دولت هم اکنون از 11 هزار واحد مسکونی هدف گذاری شده مراحل ساخت 10 هزار واحد مسکونی در محلات هدف را در دستور کار خود قرارداده و این واحدها در مرحله طراحی و آماده سازی قرار دارد.

عشایری با انتقاد از تحویل ندادن اراضی از سوی دستگاه های دولتی گفت : به جز شهرداری و چند دستگاه دولتی دیگر هنوز سایر دستگاه ها از جمله وزارت نیرو که اراضی بسیاری در اختیار دارد تحویل نداده است.

وی افزود: در جلسات شورای عالی مسکن که هر هفته شنبه ها برگزار می شود رئیس جمهور به دستگاه ها این اطمینان را داده است که مشکلی برای اراضی دستگاه های دولتی ایجاد نمی شود.

عشایری عنوان کرد: تمام سعی و تلاش خود را برای حمایت از توسعه گران و انبوه سازان در ورود به بافت های فرسوده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرسوده تسهیلات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی حریم ۳۰ متری تونل های ریلی منطقه 17 تهران در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است، اعلام کرد: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده در این منطقه، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۶ اردیبهشت و در حاشیه بازدید رئیس جمهور از محلات شهر تهران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط راه آهن در منطقه ۱۷ شهری تهران در سالهای گذشته به دلیل ایجاد آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، تصریح کرد: بعد از این عملیات چندین موضوع مورد تاکید قرار گرفت از جمله این موضوعات، ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران بود که بر رعایت آنها تأکید شد.

بذرپاش ادامه داد: در توافق شرکت راه آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون اختلاف نظرهایی در خصوص زمین های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیلگری هایی انجام شود.

بذرپاش افزود: هم اکنون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می کنند. این حریم ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

نوسازی بافت فرسوده شهری سیاست اصلی دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد