Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی گفت: برخی از ماشین های کشاورزی که تولید داخل ندارند و در عین حال نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی محصولات کشاورزی دارند در حد محدود مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی شده اند.

وی افزود: اکنون ماشین های زراعت برنج، کمباین پنبه، بخشی از ماشین های حوزه دام، طیور و آبزی پروری و بخش عمده ای از ماشین های آبیاری ارز دولتی دریافت می کنند که نظارت دقیقی بر دریافت ارز آنان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی افزود: ما برای آن که خط تولید تراکتورها و کمباین های سنگین در داخل در شرایط تحریم، متوقف نشود، پیشنهاد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعات و اجزای مورد نیاز این ماشین های سنگین را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه داده ایم و موافقت هایی نیز درباره آن صورت گرفته است.

وی با بیان این که با اجرای تحریم ها، ایران در معرض یک جنگ تجاری قرار گرفته است، اظهار داشت: قرار نیست تمام هزینه ها و زحمات ناشی از جنگ اقتصادی بر دوش کشاورزان کشور باشد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی درباره قیمت ماشین های کشاورزی پس از اجرای تحریم های اقتصادی تصریح کرد: ۸۰ درصد ماشین های کشاورزی بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افرایش قیمت داشته اند و نوسانات قیمت در این حوزه مدیریت شده است.

وی در عین حال از تولید کنندگان ماشین های کشاورزی در کشور برای کمک به بخش کشاورزی قدردانی کرد.

عباسی گفت: در این شرایط تنها ۳۰ درصد عرضه کنندگان ماشین های کشاورزی، افزایش قیمت شان غیر فنی بوده که از آنان خواستیم دلایل این افزایش قیمت را برای بررسی و به ما ارسال کنند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: ما با وجود محدودیت های ارزی و تحریم ها توانستیم یک راهکاری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و رفع نیازهای ارزی و فناوری در قالب مصوبه هیات دولت باز کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

کد خبر 4480704 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: ماشین آلات کشاورزی مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس

دیوید کامرون با بیان این ادعا که پیشنهاد مطرح شده «سخاوتمندانه» است، گفت: «امیدوارم حماس این پیشنهاد را بپذیرد.»

وی اضافه کرد: «صادقانه بگویم، تمام فشارها و همه چشم ها در جهان امروز باید معطوف به حماس باشد و به آن‌ها بگوید این پیشنهاد را بپذیرید.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین ادعا کرد که تحقق راه حل موسوم به دو دولتی تنها راه تضمین امنیت پایدار در منطقه است.

وی با بیان اینکه «حماس طرفدار راه حل دو دولتی نیست و فقط به راه‌حل بدون اسرائیل فکر می‌کند» در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار خروج رهبران حماس و کسانی شد که در عملیات هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) مشارکت داشتند.

وزیر امور خارجه انگلیس در عین حال از هفت دهه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین چشم‌پوشی و ادعا کرد که پذیرش راه حل دو دولتی در سایه عملیات طوفان الاقصی برای تل‌آویو دشوار است.

وی گفت: این کار سیاستمداران است که استدلال کنند امنیت منطقه با تحقق راه‌حل دو دولتی، بهتر تضمین خواهد شد.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با تکرار مواضع جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی عنوان کرد تا زمانی که همه گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) آزاد نشوند، درگیری‌ها نیز پایان نخواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عضو ارشد جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید اسرائیل منجر به توافق نمی‌شود
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم