Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@14:15:44 GMT

کشته شدن دو نظامی در حمله بوکوحرام در نیجریه

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۵۵۱۲

عناصر گروه تروریستی «بوکوحرام» در تازه‌ترین حمله خود به یک پایگاه نظامی در شمال شرقی نیجریه، دو نظامی را کشته و دو نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  برخی منابع امنیتی نیجریه گزارش دادند که عناصر بوکوحرام وابسته به «ابوبکر شکاو» با حمله به یک پایگاه نظامی در شمال شرقی نیجریه، دو نظامی را کشته و چند نفر دیگر را زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر گزارش کرد که شب گذشته عناصر بوکوحرام یک حمله انتحاری در روستای «غولومبا» واقع در ولایت بورنو انجام داده و پس از آن اقدام به تیراندازی کردند.

گروه تروریستی بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ تا کنون با انجام عملیات‌هایی در شمال شرقی نیجریه، باعث کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر و  آوارگی 2.3 میلیون نفر از خانه و کاشانه خود شده است.

بوکوحرام طی نُه سال گذشته فعالیت در نیجریه و مرز این کشور با دیگر کشورهای همسایه، هزاران نفر از جمله زنان و دختران را ربوده و در موارد زیادی از گروگان‌ها برای انجام عملیات‌های انتحاری استفاده می‌کند.

نیروهای چهار کشور اعم از نیجریه، نیجر، چاد و کامرون از سال ۲۰۱۵ نیروهایی تحت عنوان نیروهای مشترک تشکیل داده و مبارزه با بوکوحرام را آغاز کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه

گرچه رژیم صهیونیستی با حمایت تسلیحاتی و لجستیکی آمریکایی در حال شخم زدن نوار غزه و نسل کشی فلسطینیان است، اما این بدان معنا نیست که نیرو‌های مقاومت فلسطین در مقابل دشمن صهیونیست دست و پا بسته هستند. رزمندگان مقاومت طی سال‌ها جنگ با دشمن صهیونیست یاد گرفته اند چگونه با کمترین امکانات دردآورترین ضربه‌ها را به صهیونیست‌ها بزنند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدن یکی از نیرو‌های ذخیره خود در شمال نوار غزه را تایید کرد. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی این رژیم، گروهبان یکم سالم الکرشات، ۴۳ ساله از تیپ شمال غزه در عملیات نیرو‌های مقاومت اسلامی فلسطین کشته شد. 

با احتساب جان باختن این نظامی، از زمان آغاز تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۲۷ اکتبر، ۲۶۱ نظامی صهیونیست طی عملیات نیرو‌های مقاومت فلسطین کشته شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه