Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا خوشبخت روز یکشنبه در همایش اصالت جنبش دانشجویی در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت : از مهمترین الزامات سیاست‌ورزی در عصر تاریکی ،شجاعت ، صبر و امید در معنای عملی و نظری است.
وی افزود: در دوره ای که امیدها به سیاست ورزی کم می شود، هزینه های سیاست‌ورزی بالا می رود و این تاریکی و ظلمت موجود به دلیل نقد نکردن برخی از روش ها و مرور دوباره راه های اشتباه طی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال سیاسی ادامه داد : یکی از الزامات برای عبور از این تاریکی ، شجاعت است ؛ اکنون به شجاعت در‌عرصه های نظری و عملی نیاز داریم.
وی تصریح کرد : نقش نهاد دانشگاهی و جریان های دانشگاهی در‌ دوره تاریکی برجسته است و نباید از آن غافل شد .
خوشبخت بیان کرد : دیگر الزام سیاست ورزی در عصر تاریکی ، صبر است؛ باید از شکست های کوتاه مدت فاصله گرفت و به هر رویدادی در افق درازمدت نگاه کنیم.
وی تصریح کرد : در این شرایط باید همه مسایل را به شکل تکه هایی از پازل بدانیم و با بحث و گفت و گو به آن ها بپردازیم.
این فعال سیاسی در ادامه گفت: دوره تاریکی دوره عدم صبوری نیست چرا که در این صورت به انفعال منجر می شود؛ هر‌کنش گر سیاسی به امید، شجاعت و صبوری نیاز دارد.
وی گفت: بخش دوم صحبت ها به آداب مورد نیاز سیاست ورزی باز می گردد ؛ اولین آمین و آداب مهم سیاست‌ورزی در این دوران اصالت، تشکیلات دانشگاهی است.
وی گفت: آموختن روابط تشکیلاتی از الزامات مهم است ؛ تشکیلات ابزاری است که به ما کمک می کند تجربه اندوخته در این دوران را برای تغییرات آینده به بهترین شکل استفاده کنیم .
وی افزود: تشکیل انجمن های دانشجویی دستاورد بزرگی است که نباید از آن غافل شد ؛البته نباید تنها به این تشکل ها بسنده کرد چرا که در برابر بی اعتنایی دولت و زورگویی و باج خواهی دشمنان در خارج از مرزها باید تشکل های دیگری نیز شکل بگیرد.
وی گفت: در چنین دوره ای نوعی برگشت به ابزارهای کلاسیک سیاست‌ورزی جنگی، ضروری است ؛ بحث و گفت و گو و تحلیل جنگی موضوعاتی است که اصلاح طلبان نیز در آن دچار ضعف شده و دیگر خبری از استراتژیک های احزاب نیست.
خوشبخت گفت: در حال حاضر تولید تحلیل جمعی را فراموش کرده ایم در حالی که خواندن و عمیق شدن در آثار و بحث و گفت و گو با سیاست‌ورزی امر ضروری است .
این فعال سیاسی گفت: شاید در نگاه اول تهی از هیجان و دیربازده باشد اما انباشت آن ها یکی از الزامات برای خروج از دوران تاریکی است .
وی گفت: اکنون اصلاح طلبی نیازمند نو آوری است چرا که اگر همین روند ادامه پیدا کند ممکن است مانند خیلی از جریان ها کمرنگ شود؛ در مجموعه سیاست‌ورزی اصلاح طلبی دیگر صداها مانند گذشته شنیده نمی شود .
وی تصریح کرد: از رسالت های اصلی جریان های سیاسی نه تنها انتقاد بلکه حل معضلات جامعه است؛ نهاد های دانشگاهی در این میان نقش برجسته ای داشته و می توانند راه حل مشکلات را از مسئولان بخواهند .
همچنین ابراهیم اسکافی یکی دیگر از فعالان سیاسی کشور در این همایش گفت : تفسیر های زیادی در خصوص 16 آذر مطرح است ؛ در این روز جمعی از دانشجویان در اعتراض به حضور رییس جمهور آمریکا ، استبداد داخلی و مداخله خارجی در ‌امور ایران بپا خواستند و جان خود را از دست دادند اما نکته مهم این رویداد بزرگ ،تنوع دانشجویان در این کنش سیاسی بود که می تواند برای دانشجویان کنونی یک الگو باشد.
وی افزود: این دانشجویان برای دفاع از استقلال کشور کنش جمعی را شکل داده بودند و از سه گرایش متفاوت بودند.
این فعال سیاسی گفت: دانشجویان باید با وجود گرایش های مختلف، در بعضی از اصول مهم استقلال ایران و دموکراسی در کنار هم قرار گیرند.
وی ادامه داد: اکنون انگیزه ای که برای آن کنش اعتراضی بود دیگر وجود خارجی ندارد چرا که دولت کودتا با انقلاب از بین رفته و مناسبات ایران و آمریکا تغییر کرده و آنچه می ماند نوع کنش است که درس بزرگی است.
وی در خصوص هدف از تشکیل نهاد دانشگاهی در ایران اظهار داشت: این نهاد همواره در نظام های سیاسی دولت ها مورد سوء زن بوده هست.
7152/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف ایران و آمریکا جامعه رییس جمهور قانون آمریکا منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

داداش پور با اعلام حمایت از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه رو به رشد و خوبی برخوردار هستند و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی در هر رشته ای که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از ظرفیت موسسات آموزش عالی ایران بهره مند شوند.

وی ایران به عنوان کشوری که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقل بوده و یار مظلومان جهان است معرفی نمود و افزود: سیاست‌های ایران اسلامی بر اساس آنچه حضرت امام خمینی"ره" ترسیم فرموده بود و راهبردهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استعمار زدایی و فرهنگ سازی این سیاست بوده و است و باهمین رویکرد بود که توانستیم هیبت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا به چالش بکشیم و امروز چشم تمامی آزادیخواهان جهان به ایران دوخته شده است که در حمله موشکی به اسراییل با خوشحالی جهانیان این نگاه به عیان مشخص گردید و امروز با همین نگاه و سیاست است که وزارت علوم با افتخار اعلام آمادگی جذب هر دانشجوی معترض و اخراج شده را مطرح می‌کند.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به تخریب مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در غزه و به تعطیلی کشاندن آن‌ها یادآور شد: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که از آن بهره‌مند هستند این آمادگی را دارند تا ما بتوانیم به بورسیه دانشجویان غزه نیز بپردازیم.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بی تردید ایران ملجا و خانه امن تمامی ظلم ستیزان و مظلومانی است که به خاطر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی از تحصیل و زندگی باز مانده‌اند.

وی برخورد بی منطق و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان را رسوایی این کشور در برابر شعار آزادی بیان در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت پلیس و نوع برخورد حاکمیت با این جریان و حرکت دانشجویی نشان داد شعار آزادی بیان و ارج نهادن به قشر تحصیلکرده سرابی بیش نبوده و تشت رسوایی غرب با این رفتار به صدا در آمده و به تمامی کسانی که به هر نوعی دل در گرو مهد توسعه و آزادی آمریکا داشتند، فهماند هر کجا که سیاست این کشور اقتضا نماید، تمام شعارها را در برابر منافع خود ذبح می کند و ذره ای به شعارها ارزش قائل نخواهد شد.

وی در پایان سیاست راهبردی ایران را مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان نام برد و خاطر نشان ساخت: دیروز با موشک و پهپاد هیمنه پوشالی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیدیم و اقتدار ایران اسلامی را در عمل به اثبات رساندیم و نقاب از چهره واقعی استکبار که تهدید به گزینه‌های روی میز داشت کنار زدیم و امروز با اعلام آمادگی جذب دانشجویان معترض و اخراجی علیه جنایات رژیم صهیونسیتی، ظرفیت و نگاه ایران را در همه عرصه‌ها به ویژه دانش گستری و جذب دانشجویان مظلوم با هر نژاد و زبانی به دنیا نشان می دهیم و ایران اسلامی همواره پشتیبان حق خواهان و پشیمان کننده زورگویان عالم بوده و بر همین سیاست و روش باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098202

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است