Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@03:39:18 GMT

تکلیف کارت سوخت بعد از خرید و فروش خودرو چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۵۶۸

 فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی از سوم آذرماه، به چهار روش مختلف مراجعه به سامانه سامانه الکترونیکی خدمات دولت همراه، اپلیکیشن خدمات دولت همراه ، پلیس +۱۰ و کد دستوری #۴* آغاز شده و تا ۲۴ آذرماه ادامه دارد. این‌که تکلیف کارت سوخت بعد از خرید و فروش خودرو چه می‌شود و آیا مالک خودرو باید بعد از خرید خودرویی که نوشماره نیست، برای اخذ کارت سوخت اقدام کند یا خیر، از سوالات متداول فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس چنانچه پیش از این مالک خودرو، خودروی خود را به فروش رسانده و با پلاک خودروی سابق خودروی جدید خریداری کرده است، باید برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی اقدام کند. زیرا VIN (کد شناسایی ۱۷ رقمی خودرو) در این فرآیند تغییر یافته و کارت سوخت جدید باید طبق این کد صادر شود.

این درحالی است که اگر فردی خودرو خریده باشد، اما کارت سوخت به نام مالک قبلی باشد، نیازی به ثبت نام مجدد ندارد و هم‌چنان می‌تواند از آن استفاده کند؛ زیرا کارت سوخت بر اساس شماره VIN (کد شناسایی ۱۷ رقمی) خودرو صادر می‌شود.

به عبارت دیگر، کارت سوخت بر اساس شماره وی.آی.ان خودرو و نه اطلاعات شناسنامه‌ای مالک و یا شماره پلاک صادر می‌شود، بنابراین نیازی به ثبت‌نام مجدد کارت سوخت نیست. با این حال اگر مالکان جدید خودرو اصرار به دریافت کارت سوخت به نام خود دارند، باید از طریق شیوه‌های اعلام شده، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و چنانچه این اقدام را انجام دهند، کارت سوخت کنونی آن‌ها سوخته و کارت جدید  از طریق شبکه بانکی صادر خواهد شد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت خرید و فروش خودرو خودرو ثبت نام کارت سوخت المثنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳ لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.


مظفری  گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان