Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@17:03:50 GMT

تاثیر مسواک زدن بر فشار خون

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۶۶۸

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مسواک زدن ریسک ابتلا به فشارخون بالا را کاهش می‌دهد. ناطقان: به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مسواک زدن ریسک ابتلا به فشارخون بالا را کاهش می‌دهد.

محققان تأکید می‌کنند، زنانی که دچار بهداشت ضعیف دهان و دندان هستند، 20 درصد بیش از دیگران در معرض ریسک فشارخون بالا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی نیویورک در بافلو صورت گرفته بیانگر آن است، کسانی که لثه‌های ضعیف دارند یا دندان‌هایشان را از دست داده‌اند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به شدت افزایش می‌دهند.

در این مطالعه بیش از 36 هزار و 500 زن تحت بررسی قرار گفتند و ثابت شد، بهبود بهداشت دهان می‌تواند خطر یک اختلال جدی را که بیش از یک چهارم بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کاهش دهد.

به گفته کارشناسان علمی، فشارخون بالا می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، زوال عقل و سایر بیماری‌ها شود.

 ژان، محقق ارشد این مطالعه و سرپرست تیم مطالعاتی در دانشگاه ایالتی نیویورک می‌گوید: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که از دست دادن دندان ممکن است عامل مهمی در توسعه پرفشاری خون باشد».

با این حال محقق ارشد این پژوهش باور دارد، تحقیقات بیشتری لازم است تا در تعیین مکانیزم‌های پایه‌ای که این دو بیماری را به یکدیگر مرتبط می‌سازند، صورت گیرد.

اعتقاد بر این است، باکتری در لثه‌ها می‌تواند به جریان خون منتقل شود و به سایر قسمت های بدن منتهی شود که در نهایت منجر ه التهاب می‌شود. منبع: فارس برچسب ها: مسواک زدن ، فشار خون ، بهداشت دهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مسواک زدن فشار خون بهداشت دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید

(تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید

دیگر خبرها

  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • سیل محور طزرجان - ده‌بالا را تخریب کرد
  • مرمت سد های خاکی بالا دست شهر زرند
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟