Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، صادق زیباکلام عصر امروز در دانشگاه زنجان با اشاره به لغو برنامه‌های سخنرانی خود طی هفته گذشته اظهار کرد: بر خلاف تصور اولیه، هیچ دستور، سیاست کلی و قاعده مشخصی برای لغو این برنامه‌ها وجود ندارد، بلکه بیشتر مربوط به تصمیم مسؤولان محلی است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه شأن نزول 16 آذر نیازمند بررسی نقش جنبش دانشجویی در جامعه فعلی ایرانی است، افزود: به واقع باید جایگاه جنبش و فعالیت‌های دانشجویی در جامعه ما چگونه است و چه باید بکنیم، درس بخوانیم و یا دغدغه اجتماعی هم باید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با طرح این سؤال که نقش دانشجویان در دیگر کشورهای دیگر چه است و آن‌ها چه می‌کنند، تصریح کرد: پاسخ این است که در کشورهای دیگر کاری که باید بکنند انجام می‌دهند درس خوانده و وارد بازار کار می‌شوند، آیا دانشجویان در دیگر کشورها در انتخابات و دیگر مسائل اجتماعی دخالت می‌کنند که پاسخ منفی است.

زیباکلام با طرح سؤال مجدد که چرا دانشجویان دیگر کشورها کارکرد اجتماعی دیگر به مانند ایران ندارند و چرا این نقش اجتماعی ثانویه برای دانشجویان ایران پیدا شده است، گفت: سؤال کلی‌تر این است که کدام روش درست‌تر است که من معتقدم، که روش هندی‌ها، ژاپنی‌ها و ... درست است، این را من می‌گویم که یک روز از حضور در دانشگاهش بدون فعالیت نبوده است، این به معنای غلط بودن روش ما نیست، بلکه وضعیت ما محصول شرایط کشور ما بوده است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما حق انتخابی برای حضور در دانشگاه نداشته‌ایم، این روال برای ما پیش آمد و نقش اجتماعی برای دانشجوی ایرانی تعریف شد، چون زمانی که دانشگاه در ایران از سال 1313 شکل گرفت، توسعه سیاسی در آن شکل نگرفته بود.
وی ادامه داد: با این شرایط کاری که توسط دیگر نهادها از جمله احزاب در دیگر کشورها انجام می‌شود، در کشور ما بر عهده دانشگاه‌ها قرار گرفت و این وضعیت اجتناب‌ناپذیر بود و به این ترتیب نقش ثانویه برای دانشگاه هم تعریف شد و ادامه پیدا کرده است.

وی دلیل ادامه شرایط دانشگاه‌ها را فراهم نبودن زمینه فعالیت صنفی در بیرون از دانشگاه دانست و تصریح کرد: دلیل این اقدام هم حضور سیاسی دانشجویان در جامعه از جمله همراهی آن‌ها با کارگران هفت تپه بود که به غیر از آن‌ها، هیچ صنفی از آن‌ها حمایت نکردند.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند

اعتماد نوشت: اینستاگرام از همان آغاز راه‌اندازی‌اش در سال ۲۰۱۰ برای همه مردم در هرجای جهان شبکه اجتماعی جذابی بود، اما جذابیت ویژه‌اش را در ایران مدیون یک چیز بود: فیس‌بوک که یکی از بزرگ‌ترین فضا‌های اجتماع مجازی ایرانیان بود، فیلتر بود و مسدودنبودن اینستاگرام خیلی زود کاربران ایرانی را از فیس‌بوک بیرون کشید.

البته اینستاگرام هم سال‌ها بعد فیلتر شد، اما وقتی که دیگر قاعده بازی عوض شده بود. اینستاگرام آنقدر در زیست روزمره مردم ایران جا گرفته بود که با فیلترشدنش هم کسی جایی نرفت؛ ماندند و پس گرفتند.

گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.

یافته‌های دیتاک نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ از ۶ میلیون اکانت پابلیک ایرانی در اینستاگرام ۴۵۰ میلیون پست منتشر شده و کاربران ایرانی در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پست‌های اینستاگرام را می‌بینند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند