Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل رسانه گفت: فرانسه و انگلیس به جای اینکه در مقطع حساس کنونی در امور داخلی کشور‌ها دخالت کنند بحران‌هایی مثل برگزیت در انگلیس و ناآرامی‌های فرانسه را حل و فصل کنند.

حسن عابدینی، کارشناس مسائل رسانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص برگزاری نشست شورای امنیت با محوریت ایران در روز دوشنبه پیش رو گفت: شورای امنیت سازمان ملل مثل سایر نهاد‌های بین المللی این روز‌ها به عنوان ابزاری در دست قدرت‌های بزرگ است که در چارچوب منافع آن‌ها به کار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برخورد دوگانه شورای امنیت سازمان ملل در قبال رویداد‌های مختلف گفت: این عکس العمل موضوع تازه‌ای نیست در یک جا شاهد آن هستیم که منتقدی معتدل در کنسولگری عربستان در ترکیه قطعه قطعه می‌شود و در اسید حل می‌شود و این اتفاق وحشتناک نه تنها واکنش قدرت‌های بزرگ را به دنبال ندارد بلکه آن را توجیه نیز می‌کنند.

عابدینی افزود: یا در جای دیگر عربستان چهار سال در یمن به جنگ افروزی می‌پردازد و سلاح‌های مورد نیاز در این میدان آتش توسط انگلیس، فرانسه و آلمان تامین می‌شود و این اقدامات هیچ واکنشی را در عرصه محکومیت‌های جهانی به دنبال ندارد.

این کارشناس مسائل رسانه با اشاره به موج گسترده اعتراضات در فرانسه گفت: شاهد دیگر برخورد دوگانه نهاد‌های بین المللی با وقایع جهان شرایط این روز‌های فرانسه است که در برابر این اعتراضات گسترده که سه الی چهار نفر کشته، صد‌ها هزار نفر بازداشت شده و هزاران نفر مجروح به دنبال داشت هیچ محکومیتی در دادگاه‌های جهانی برای دولت فرانسه اتفاق نمی‌افتد، اما در قبال سایر کشور‌ها و موضوعات مشابه موجی از محکومیت به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که یک تروریست در کشور ما عملیات تروریستی انجام می‌دهد و با خودروی خود نیرو‌های امنیتی را در وسط تهران به شهادت می‌رساند همین کشور‌های غربی فریاد حمایت از او و زیر سوال رفتن حقوق بشر در ایران را سر می‌دهند.

عابدینی تصریح کرد: همین رفتار‌های دوگانه نشان می‌دهد سیاست‌های توسعه طلبانه غرب سیاست‌های یک بام و دو هواست و در این زمینه روند غیرقابل پیش بینی شکل گرفته است. به این ترتیب که پرونده جمهوری اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل معرفی می‌شود با این عنوان که ایران قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده درحالی که این همان قطعنامه‌ای است که آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت از آن خارج شده است و سازمان ملل و نهاد‌های مربوطه در قبال این اقدام سکوت کرده اند.

این کارشناس مسائل رسانه افزود: آن‌ها معتقدند ایران با آزمایش موشک‌های خود به نقض قطعنامه دامن زده است در صورتی که همه مطلع اند در قطعنامه ۲۲۳۱ اشاره‌ای به آزمایش موشک‌های ایران نشده و حتی گفته شده اگر موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در ایران وجود داشته باشد تنها توصیه شده که جمهوری اسلامی از آن‌ها استفاده نکند این در حالی است که جمهوری اسلامی مطابق فتوای مراجع عظام هیچ گاه چنین اقدامی را انجام نخواهد داد.

وی افزود: از این منظر ما معتقدیم این فشار و جنجال‌های تبلیغاتی بیش از اینکه یک موضوع حقوقی و مبتنی بر مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ باشد یک موضوع رسانه‌ای است که آمریکا و انگلیس و فرانسه دنبال می‌کنند.

عابدینی به عنوان کارشناس مسائل بین الملل به فرانسه و انگلیس توصیه کرد به جای اینکه در مقطع حساس کنونی در امور داخلی کشور‌ها دخالت کنند بحران‌هایی مثل برگزیت در انگلیس و ناآرامی‌های فرانسه را حل و فصل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرانسه انگلیس بحران داخلی شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان