Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:12:37 GMT

حدود 12 هزار هکتار کلزا در استان کرمانشاه کشت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۸۹۵۵

حدود 12 هزار هکتار کلزا در استان کرمانشاه کشت شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری 11هزار و 600 هکتار کلزا در استان کشت شده است

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از افشین صفوی اعلام کرد: با توجه به استقبال کشاورزان، کشت کلزا از رشد 53 درصدی برخوردار بوده و نسبت به سال قبل چهار هزار و 100 هکتار به سطح مزارع کلزای استان اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وضعیت مطلوب سطح سبز مزارع کلزا در استان افزود: در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در استان هفت هزار و 500 هکتار بود و از این سطح بیش از 20 هزار تن کلزا برداشت شد.
صفوی اضافه کرد: تولید کلزای استان در همین سال نسبت به تولید سال قبل 125 درصد رشد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متوسط عملکرد مزارع نیز افزایش یافته خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد کلزای استان از 2 هزار و 400 کیلوگرم در هکتار در سال ماقبل به 2 هزار و 700 کیلوگرم در سال گذشته رسیده که این موضوع در توسعه کشت این محصول بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اقدام سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت کلزا گفت: نظارت مستمر بر مزارع کلزا، برگزاری کلاس های آموزشی و تامین بذور با کیفیت از جمله این اقدام ها بوده که نقش بسزایی در افزایش عملکرد مزارع کلزا داشته است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 945 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات از آن برداشت می شود.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كشت كلزا استان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 

علی راه انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست همایش آموزشی چغندر علوفه‌ای گفت: در سال جدید به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان، برنامه ریزی لازم برای در اختیار قرار دادن بذر و نهاده‌های رایگان به کشاورزانی که تمایل به کشت چغندرعلوفه‌ای دارند توزیع خواهد شد.

وی افزود: قزوین پتانسیل مستعدی در کشاورزی دارد و می‌تواند در کشت چغندر علوفه‌ای نیز بعنوان پیشرو و پایلوت باشد.

راه انجام اضافه کرد: کشت چغندرقند علوفه‌ای در مزارع با توجه به نامگذاری شعار سال بایستی با مشارکت مردم در استان برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان پراکنش دامداری‌های زیادی دارد بنابراین تامین علوفه مورد نیاز با یونجه و ذرت علوفه‌ای مقدور نیست و بایستی کشت چغندر علوفه‌ای در مزارع استان ترویج شود.

وی گفت: با توجه به اینکه چند سالی است استان قزوین با بحران کم آبی، کاهش بارندگی و خشکسالی و عدم پراکنش مناسب بارش‌ها روبرو است بنابراین اجرای پیاده سازی الگوی کشت و کشت محصولات گیاهان علوفه‌ای کم آب بر ضرورت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان