Web Analytics Made Easy - Statcounter

النشره گزارش داد، روزنامه عبری زبان معاریو گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نجات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از بحران ترور جمال خاشقجی رایزنی هایی را با دولت آمریکا انجام داد.

این روزنامه گزارش داد: نتانیاهو در یک مکالمه تلفنی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تا به شرایط محمد بن سلمان بعد از ترور خاشقجی توجه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در حال حاضر اقداماتی را با کمک «یوسی کوهن» معاون رئیس موساد و همکاری آمریکا برای اعلام عادی سازی روابط با عربستان به صورت رسمی قبل از انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی انجام می دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نتانیاهو خاشقچی ولیعهد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان این که دولت بایدن بدون موافقت عربستان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، هرگز توافقنامه دفاعی میان ایالات متحده آمریکا و ریاض را امضا نخواهد کرد، گفت که این دو مسئله بخشی از یک نگاه جامع و جدایی‌ناپذیر است.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک‌تایمز از شروط عربستان برای دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبرداده بود که یکی از آن شروط برپایی دولت فلسطین در کرانه باختری و غزه و متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها است.

توماس فریدمن، روزنامه‌نگار آمریکایی در مطلبی تصریح کرد که عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان عربستان و اسرائیل مبتنی بر شروطی است و تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اسرائیل با شروط ریاض مبنی بر خروج از غزه، توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدم گذاشتن در مسیری سه تا پنج ساله برای برپایی دولت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی موافقت کند.

وی با اشاره به این که انتظار نمی‌رود، کابینه کنونی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو با این شروط موافقت کند، تاکیدکرد: به این ترتیب چه بسا این توافقنامه منتفی و به زمانی موکول شود که اسرائیل آماده پذیرش شروط عربستان باشد.

در همین رابطه رسانه‌های عبری گزارش دادند که دفتر نتانیاهو، اقدامات و ابتکارات مطرح شده از سوی ایالات متحده و اروپا در خصوص صلح و عادی‌سازی روابط با عربستان (و اسرائیل) تشکیل دولت مستقل فلسطین بعد از پایان کامل جنگ با حماس را به سخره می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • روزنامه‌های یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه/نتانیاهو در آتش «آتش‌بس»
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA