Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازاسپوتنیک، نیروی دریایی روسیه تا پایان سال دو هزار و نوزده، هواپیماهای آبی-خاکی را به کار می گیرد.

ژنرال ایگور کوژین رئیس ناوگان هوایی نیروی دریایی روسیه اعلام کرد مسکو تا پایان سال دو هزار و نوزده هواپیمای آبی-خاکی Beriev Be-200 را دریافت خواهد کرد که قصد دارد از آن برای انجام دادن عملیات نجات استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

­کوژین در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زوزدا Krasnaya Zvezda -که روزنامه رسمی ارتش روسیه محسوب می شود- گفت: " این گونه برنامه ریزی شده است که ما هواپیمای آبی-خاکی Beriev Be-200 را تا پایان سال آموزشی دو هزار و نوزده، دریافت و از آن به عنوان یک هواپیمای امداد و نجات و آتش نشان استفاده خواهیم کرد."
او همچنین فاش کرد بالگردهای آبی-خاکی نیز برای انجام دادن عملیات جستجو و امداد و نجات برای نیروی دریایی روسیه بین سال های دو هزار و سی و یک و دو هزار و پنجاه تولید خواهند شد، زمانی که مرحله سوم روند مدرنیزه کردن هواپیماهای نیروی دریایی روسیه اجرایی خواهد شد.
هواپیمای Be-200 از سوی شرکت بریف Beriev Aircraft طراحی و توسط شرکت ایرکوت ساخته شده است که هر دو بخشی از سازمان هوایی روسیه هستند. این هواپیما می تواند دوازده هزار لیتر (سه هزار و صد و هفتاد گالن) آب را حمل و همچنین قادر است چهل و دو تن محموله را منتقل کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روسیه نیروی دریایی هواپیما نوسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد