Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بخش عمده ای از انرژی و توان دولت در این استان در حال مصروف شدن برای مدیریت چالش آب است.

وحید قربانی روز دوشنبه در همایش ملی فناوریهای آب در مشهد افزود: از 37 دشت آبی خراسان رضوی 34 دشت با معضل افت سطح آب مواجهند و حجم بارندگیها از 220 میلیمتر در 10 سال اخیر به کمتر از 200 میلیمتر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هم اینک 99 درصد مساحت خراسان رضوی دچار 'خشکسالی' و 17 درصد از مناطق سرزمینی این استان درگیر 'خشکسالی شدید' است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین این استان را مواجه با دو گونه جمعیتی مهاجرفرست و مهاجرپذیر اعلام و بیان کرد: در بخشی از خراسان رضوی باید به تثبیت جمعیت کمک کرد و در مشهد و اطراف آن به عنوان نقطه مهاجرپذیر باید به مدیریت جمعیت میهمان و بحران آب پرداخت.
وی گفت: با وجود کمبودهای مالی اقدامات مختلفی در مشهد و خراسان رضوی برای مدیریت بحران آب اجرا شده و در دست انجام است و حداقل در حوزه برنامه آب دارای راهبرد و هدف هستیم. همچنین نوع دیدگاه نسبت به طبیعت و محیط زیست نقش مهمی در حل معضل کم آبی دارد. اگر مسائل حوزه آب به عنوان عنصر اصلی در طبیعت صرفا از شکل عمرانی مدیریت شود می توان بحران آب را به تاخیر انداخت.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: مشکل امروز در بحث آب، سبک بهره برداری از طبیعت و سبک زندگی است. برای حل معضل چالش آب باید رابطه انسان، طبیعت و سبک زندگی بازتعریف شود.
دومین جشنوراه ملی فناوریهای آب با تمرکز بر موضوع آبهای نامتعارف، به همت دانشگاه فردوسی و معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي استانداري چالش آب خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: این بارش ها فردا جمعه به اوج خود خواهد رسید که با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش باران از امشب در کلانشهر مشهد آغاز خواهد شد و جمعه و شنبه بارش ها در این کلانشهر همراه با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی خواهد بود.

وی گفت: کاهش موقت دمای هوا و وزش باد از دیگر پدیده های جوی استان در تعطیلات پیش رو است.

آهنگرزاده افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان با هفت و سبزوار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد