Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرفتن پیست تارتان و سالن بدنسازی از هیئت دوومیدانی پایتخت در حالی است که هیچکدام از مسئولان رشته اول المپیک هنوز هیچ اقدامی در این باره انجام نداده‌اند. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی چندی قبل با هماهنگی با سرپرست مجموعه ورزشی شهید شیرودی اقدام به انتشار آگهی مزایده برای واگذاری پیست تارتان و سالن بدنسازی این مجموعه ورزشی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام در حالی صورت گرفت که این دو بخش یعنی پیست تارتان و سالن بدنسازی پیش از این در اختیار هیئت دوومیدانی استان تهران بودند و دوندگان بسیاری در طول سال به طور رایگان از این مجموعه بهره می‌بردند.

* تصمیم معاون وقت سازمان تربیت بدنی درباره پیست
حمید سجادی معاون وقت سازمان تربیت بدنی، در سال 88 اعلام کرد که پیست تارتان شیرودی یک پایگاه قهرمانی برای دوومیدانی است. این مصوبه بدان معنا بود که ورزشکاران می‌توانند از این پیست استفاده کنند و در واقع از همین طریق یک استعدادیابی و پرورش استعداد صورت بگیرد.

* سکوت مسئولان، از فدراسیون گرفته تا مدیر شیرودی
خبر گرفتن پیست تارتان و سالن بدنسازی از هیئت دوومیدانی تهران اتفاق تازه‌ای نیست و همه در جریان آن قرار دارند. روز گذشته در خبرگزاری تسنیم   گزارشی با عنوان «اقدام عجیب در ورزشگاه شیرودی» منتشر شد و انتظار می‌رفت که مدیریت مجموعه شهید شیرودی واکنش نشان بدهد، اما توفیق کابلی سکوت را ترجیح داد تا بر ابهامات این اقدام افزودی شود.

از سوی دیگر هنوز هم خبری از مسئولان فدراسیون دوومیدانی نیست. فدراسیون به عنوان متولی اصلی دوومیدانی وظیفه دارد که همه امکانات و شرایط را در حدی که می‌تواند، برای هیئت‌ها فراهم کرده و در مسیر بهبود روند رشته اول المپیک در ایران گام بردارد، اما تا امروز هیچ واکنشی نشان داده نشده است. به هر حال انتظار می‌رود رئیس فدراسیون به این موضوع ورود کند تا شاید بتواند قدم مثبتی در این باره بردارد.

نامزدی ایران برای میزبانی مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا در سال 2020

 

* سرپرستی که کارمند تأمین اجتماعی و نایب رئیس فدراسیون است
هیئت دوومیدانی استان تهران هم اکنون با سرپرستی حمید فردین‌پور اداره می‌شود. فردین‌پور که به عنوان نایب رئیس فدراسوین دوومیدانی فعالیت می‌کند، گفته می‌شود که کارمند تامین اجتماعی است و از صبح تا ظهر در این ارگان حضور دارد و پس از آن نیز به فدراسیون می‌رود. در واقع فردین‌پور کمترین زمان را در حضور در هیئت دوومیدانی تهران صرف می‌کند که خودِ این موضوع یک آفت محسوب می‌شود.

* هیئت هنوز رئیس ندارد
نزدیک به دو سال است که هیئت دوومیدانی استان تهران رنگ رئیس را به خود ندیده است. روز 2 اسفند 95 بود که مجید کیهانی در حکمی هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرری و معاون استاندار تهران را عنوان سرپرست هیئت منصوب کرد. جمالی‌پور نزدیک به 16 ماه در این پست فعالیت کرد، تا اینکه حمید فردین‌پور در روز 28 خرداد 97 حکم سرپرستی‌اش را از کیهانی گرفت. نکته مهم اینکه در حکم فردین‌پور آمده بود «نسبت به تهیه مقدمات برگزاری مجمع آن هیئت حداکثر تا 3 ماه آینده اقدام لازم بعمل آید»، اما با وجود گذشت نزدیک به 6 ماه هنوز خبری از برگزاری انتخابات ریاست هیئت دوومیدانی پایتخت نیست. شاید اگر هیئت دوومیدانی تهران رئیس داشت و یا حداقل یک نفر تمام وقت برایش زحمت می‌کشید، امروز شاهد گرفتن پیست تارتان از آن نبودیم.

* ماجرای پول و فرار دوندگان
دوومیدانی رشته‌ای است که اقشار کم درآمد جامعه می‌توانند فعالیت کنند؛ چرا که نیاز به امکانات خاصی ندارد و همان اندازه که یک پیست تارتان وجود داشته باشد، برای دوندگان کافی است. با واگذاری پیست تارتان شیرودی به بخش خصوصی، قطعاً از حضور دوندگان درآمدزایی می‌شود و این همان آفت دوومیدانی است. بدون شک تصمیم مسئولان در جذب نوجوانان به این رشته تاثیر بسیاری خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1351/P1435/S3,33/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دو و میدانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دو و میدانی دو و میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در جریان برگزاری رقابت‌های دو‌ومیدانی جوانان قهرمانی آسیا امروز جمعه ۷ اردیبهشت و در دور نهایی رقابت ماده۴۰۰متر سجاد آقایی نماینده کشورمان موفق شد با ثبت زمان ۴۸.۱۳ثانیه در جایگاه ششم این مسابقات قرار گیرد و با این نتیجه به کار خود پایان دهد.    مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا ۵ تا ۸اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره آسیا به میزبانی شهر دبی کشور امارات برگزار می‌شود.   نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

دیگر خبرها

  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • وقتی آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت می‌پیچید! + فیلم
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۵ اردیبهشت
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • سکوت گل‌محمدی درباره مذاکره با تراکتور شکست
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز