Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:42:13 GMT

قاچاق کالاهای سلامت محور 8 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۷۴۵

قاچاق کالاهای سلامت محور 8 درصد کاهش یافت

تهران- ایرنا- معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کاهش هشت درصدی قاچاق کالاهای سلامت محور در کشور خبر داد و گفت: نگاه فراقوه ای باید در مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار سلامت وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عبدالله هندیانی روز دوشنبه در سومین همایش مقابله با فساد در حوزه قاچاق و تقلب کالاهای سلامت با اشاره به روز جهانی مبارزه با فساد (18 آذر مصادف با ٩ دسامبر) با اعلام این خبر اظهار داشت: در حوزه قاچاق و تقلب در کالاهای سلامت محور سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا داریم که سهم 25 درصدی از مجموع اقتصاد پنهان کالا و ارز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید ریشه ها، علل و حساسیت قاچاق در کالاهای سلامت محور را در حوزه های نبود اشتغال پایدار، صرفه اقتصادی قاچاق، کمبود کالا، سیاستگذاری غلط، نظارت ناکافی، تعارض منافع، ریشه های اقتصادی و عوامل ساختاری و نظارتی جستجو کرد.
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور توضیح داد: اگر بخواهیم در حوزه پیشگیری از قاچاق و تقلب در کالاهای سلامت محور فعالیت داشته باشیم، باید عوامل ساختاری و نظارتی خود را متناسب سازی کنیم.
هندیانی اضافه کرد: در پیشگیری از قاچاق و تقلب در حوزه فرهنگی، مسائل فرهنگی مانند نبود الگوی صحیح مصرف و عدم آگاهی و در حوزه جغرافیایی نیز گستردگی مرزها، شرایط همسایگان به ویژه شرایط اقتصادی و امنیتی ناپایدار دخیل هستند که موارد یادشده باعث قاچاق می شوند.
وی تصریح کرد: کالاهای سلامت محور از دو جنبه اقتصادی و سلامت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند از این رو نگاه فراقوه ای باید در مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار سلامت وجود داشته باشد.
هندیانی با اشاره به قانون سال 92 مبارزه با قاچاق کالا و ارز که مورد اصلاح قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر 20 ماده اصلاحیه این قانون تصویب شده تا بتوان خلاءهایی که از سال 92 در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود داشته است، رفع کنیم.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به گستردگی وسیع کالاهای مصرفی در حوزه سلامت اظهار داشت: لازم است کالاهای سلامت محور به صورت ویژه توسط همه بخش های کشور مورد ارزیابی قرار بگیرند چرا که ما در این حوزه نیازمند نگاه جامع نگر و ملی به موضوعات مرتبط با حوزه سلامت هستیم.
هندیانی با بیان اینکه بخش مهمی از وضعیت جامعه متوجه کالاهای سلامت محور است، افزود: در جنگ مدرن مالی هستیم و استکبار با تمام توان و قوا تحریم های ظالمانه ای را بر کشور ما تحمیل کرده است.
ادامه دارد...
*1834اجتمام** 7029

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قاچاق كالا ستاد هندياني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود