Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره کل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه گفت که نیرو‌های آمریکایی و فرانسوی و شبه‌نظامیان کُرد اقدام به حفاری و سرقت در مناطق مختلف منبج کرده‌اند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، گروه‌های تروریستی و حامیانشان از زمان آغاز جنگ تروریستی علیه سوریه دست به سرقت آثار باستانی این کشور و فروش آن زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که در جدیدترین گزارش مدیریت کل آثار باستانی و موزه‌های سوریه آمده که حفاری غیر قانونی برای کشف آثار باستانی سوریه در مناطق «منبج، عفرین، رقه و ادلب» افزایش یافته است.

«محمود حمود» رئیس اداره کل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه به سانا گفت که «نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و فرانسوی و شبه‌نظامیان "قسد" (نیرو‌های دموکراتیک سوریه) که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، دست به حفاری و سرقت در ارتفاعات "ام السرج" زده‌اند».

حمود با بیان اینکه ام السرج سرشار از آثار باستانی است، تأکید کرد که طرف‌های مذکور به صورت علنی در بازار اصلی و قدیمی «منبج» دست به عملیات حفاری و سرقت آثار باستانی زده‌اند.

وی با بیان این مطلب افزود، عملیات حفاری و سرقت در گورستان‌های باستانی واقع در شرق شهر منبج و به ویژه در منطقه صنعتی آن و مرکز کنیسه سریانی صورت می‌گیرد.



این مسئول سوری با اشاره به تخریب بخشی از این کنیسه، اظهار داشت که مناطق باستانی دیگری در این منطقه توسط بولدزر در معرض تخریب کامل قرار دارد.

حمود این جنایات را «نقض آشکال حاکمیت ملی سوریه و همه قوانین بین‌المللی» دانست و هدف از آن را از بین بردن «میراث فرهنگی سوریه و چپاول آن و ضربه زدن به هویت» این کشور عنوان کرد.



وی با اشاره به تماس‌های مدیریت کل آثار باستانی و موزه‌های سوریه با نهاد‌های بین‌المللی برای محکوم کردن این تجاوزات، تأکید کرد که همه امید مردم سوریه این است که ارتش این کشور امنیت را به این مناطق بازگرداند؛ چرا که ارتش سوریه تنها طرفی است می‌تواند از آقار باستانی این کشور دفاع کند.

حمود اواخر مهر ماه گذشته با بیان اینکه آثار باستانی سوریه در عفرین با نظارت ارتش ترکیه تخریب می‌شود، گفته بود که آثار باستانی واقع در مناطق تحت تسلط نیرو‌های دموکراتیک سوریه در منبج و در شهر رقه در معرض تخریب قرار دارد.

وی درباره سرقت آثار باستانی سوریه توسط نیرو‌های دموکراتیک در منبح و فروش با بیان اینکه اطلاعاتی درباره تخریب آثار باستانی به دست آنان رسیده خاطر نشان کرد که افرادی از گوشه و کنار خارج از سوریه به ویژه آمریکا و فرانسه برای حفاری به کار گرفته شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرقت آثار باستانی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «استفان سیجورنی» وزیر خارجه فرانسه امروز یکشنبه در لبنان به منظور کاهش تنش میان حزب الله لبنان و اشغالگران قدس در سخنانی اعلام کرد: همه گروه های لبنانی باید به مسئولیت های خود عمل کنند.

وزیر خارجه فرانسه در این ارتباط ادامه داد: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می کنیم. حفظ لبنان یکی از اولویت ها است و باید از آن جلوگیری کرد. باید مانع از جنگ منطقه‌ ای شویم.

«استفان سیجورنی» در ادامه افزود: ما به حمایت از ارتش لبنان ادامه خواهیم داد و بازگشت ثبات مستلزم استقرار مجدد ارتش لبنان در جنوب این کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیشنهاداتی درباره آرام شدن اوضاع در جنوب لبنان ارائه داده‌ ایم و نیازمند رسیدن به توافق (در این باره) هستیم.


این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه روز گذشته وارد فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری در بیروت شده بود.

کد خبر 6091460

دیگر خبرها

  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند