Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ارتش رژیم صهنیستی همچنان حفاری‌ها برای یافتن تونل‌های منتسب به حزب‌الله لبنان در مرزها را ادامه می‌دهد و از ساکنان دو روستانی لبنانی خواسته خانه‌هایشان را تخلیه کنند، ارتش لبنان از آماده‌باش نیروهای ارتش این کشور مستقر در مرزهای با اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کردند که در سایه تحولات اخیر در مرزهای جنوبی، یگان‌های ارتش مستقر در این منطقه اقدامات نظامی خود را تشدید و تمامی اقدامات لازم را با هماهنگی و همکاری نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) برای کنترل بر اوضاع امنیتی در مرز "خط آبی" اتخاذ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است: یگان‌های ارتش لبنان مستقر در این منطقه در حالت آماده باش کامل جهت رویارویی با هرگونه وضعیت فوق‌العاده هستند.

یک منبع محلی اعلام کرد که ارتش اسرائیل حفاری را در نزدیکی شهرک "میس جبل" در اطراف خط آبی (خط تعیین شده از سوی سازمان ملل) در چارچوب عملیات "سپر شمال" برای کشف "تونل‌های هجومی" حزب الله در نزدیکی مرزهای لبنان از سر گرفته است.

طبق گزارش این منبع، ارتش لبنان و نیروهای یونیفل اقدامات لازم را براساس هرگونه تحولی اتخاذ کرده‌اند.

نزدیک به ۶۰ سرباز اسرائیلی در این منطقه و تانک‌های اسرائیلی پشت سنگرهای خاکی مستقر شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری لبنان، نیروهای اسرائیلی علامت‌های آبی‌ای روی برخی از صخره‌های نزدیک به خط آبی گذاشته‌اند و کابل سیاه‌رنگی را روی زمین کشیده‌اند آن‌ها همچنین سعی دارند حصاری با سیم‌های خاردار در منطقه مورد نزاع قرار دهند اما نیروهای یونیفل به این امر اعتراض کرده‌اند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: ارتش لبنان حضورش را در مرزهای جنوبی تقویت کرده و تجهیزاتی که حامل توپ‌های ۱۰۶ میلی‌متری است را وارد شهرک "میس الجبل" کرده است.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل از لبنانی‌هایی که در منازل بالای تونل‌های منتسب به حزب‌الله" زندگی می‌کنند خواست تا زمان پایان عملیات‌شان منازل خود را موقتا ترک کنند.

در همین راستا، افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اهالی شهرک‌های "کفار کلا" و "رامیه" واقع در جنوب لبنان زندگیشان در خطر است.

ادرعی در ادامه مدعی شد، حزب‌الله زیر منازل واقع در شهرک‌های "کفار کلا" و "رامیه" تعدادی تونل‌های هجومی که تا اراضی اشغالی امتداد می‌یابد، حفر کرده و این منطقه را تبدیل به بشکه‌ای بزرگ حاوی باروت کرده است.

وی همچنین گفت: نمی‌دانیم که پیامدهای این اقدامات بر منازل لبنانیان چیست. آیا آن‌ها احساس امنیت می‌کنند آیا می‌دانند که منازلشان بالای بشکه‌هایی از باروت قرار دارد؟

ادرعی ادعا کرد: به شما لبنانیان نصیحت می‌کنیم که به طور جدی درخصوص ترک موقت منازل خود فکر کنید. ما خواهان سلامتی شما هستیم.

هنوز هیچ واکنشی از سوی لبنان درخصوص این اظهارات ادرعی منتشر نشده است.

ارتش اسرائیل سه شنبه گذشته از آغاز عملیات "سپر شمال" به بهانه نابودی تونل‌های هجومی در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به سازمان ملل اطلاع داده که دو تونل منتسب حزب الله را در مرز با سرزمین‌های اشغالی کشف کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع صهیونیست از حمله موشکی جدید حزب الله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک تنوعا در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همچنین منابع صهیونیست از هدف قرار گرفتن ساختمانی در زرعیت در شمال فلسطین اشغالی با موشک شلیک شده از لبنان خبر دادند.

این منابع بیان کردند که آژیر خطر به صدا درنیامده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک خمپاره از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی نیز خبر دادند.

حزب الله دو ساختمان در آویویم را به شکل مستقیم هدف حمله موشکی قرار داده بود.

این حمله‌های مقاومت اسلامی همزمان با حمله‌های هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان انجام شد.

کد خبر 6087663

دیگر خبرها

  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری