Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دانشگاه‌های وزارت علوم خبر داد.
حسین سیمائی صراف درباره آخرین اقدامات وزارت علوم در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: این قانون مختص افرادی است که بازنشسته شده و دوباره آغاز به کار کرده اند.
وی ادامه داد: در دانشگاه های وزارت علوم نیز روسای دانشگاه های شیراز و مازندران بازنشسته بودند و از دوره قبل به عنوان رئیس دانشگاه منصوب شده بودند که جایگزین هر دو نفر معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: با وجود اینکه این قانون شامل حال دانشگاه ها نمی شد، اما چون وزارت علوم اصل قانون را مناسب و منطقی می داند از قانون مجلس استقبال کرده و آن را اجرایی کرد.
وی تاکید کرد: در دوره وزارت دکتر غلامی، هیچ بازنشسته ای به سمت ریاست دانشگاه انتخاب نشده است.
قانون منع بکارگیری بازنشستگان، صراحت دارد که استادان بازنشسته به هیچ عنوان نمی‌توانند در سمت‌های دولتی به کار گرفته شوند به این نحو که استادان بازنشسته حتی نباید در سمت‌های دانشگاهی مانند معاون یا رئیس دانشگاه یا معاون وزیر علوم حضور داشته باشند.
اما نکته‌ای که وجود دارد این است که نحوه بازنشستگی استادان دانشگاهی شرایط خاص خود را دارد؛ با توجه به اینکه دانشگاه‌ها براساس قانون برنامه به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، شرایط بازنشستگی در دانشگاه‌ها با شرایط بازنشستگی در دستگاه‌های دولتی تفاوت دارد و تابع قوانین مورد تصویب هیئت امنا است.
منبع:مهر برچسب ها: حسین سیمائی ، بازنشستگان ، قانون بازنشستگان

منبع: خرداد

کلیدواژه: بازنشستگان قانون بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند