Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:03:56 GMT

پذیرش ۱۰ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۳۴۱

پذیرش ۱۰ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز افشار در  پایان پنجمین جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شد و در ادامه نیز مصوبات خوبی در این جلسه به تصویب رسید.

افشار با اشاره به فعالیت مراکز ماده ۱۶ در راستای قانون مبارزه با ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: فعالیت این ستاد بر اساس تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و در واقع ضابطین قضایی اقدام به جمع‌آوری افرادی که در حال مصرف مواد و یا خرده‌فروشی هستند، می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: این افراد پس از جمع‌آوری در خیابان‌ها توسط نیروی انتظامی به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند که این مراکز به صورت اقامتی اقدامات لازم را در فرآیند درمان افراد انجام می‌دهند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: این افراد تنها با حکم قضایی جمع‌آوری می‌شوند و طبق قانون به مدت ۳ الی ۶ ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند.

افشار گفت: برای خروج این افراد نیز تمهیداتی پیش‌بینی شده است که در واقع این افراد بعد از فرآیند درمان در این مراکز به مراکز بازپروری و مراکز توانمندسازی معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۸ مرکز ماده ۱۶ با تولیت سازمان بهزیستی و دو مرکز با تولیت مقامات استانی اداره می‌شوند و علاوه بر ارائه خدمات در مراکز ماده ۱۶، خدماتی نیز بر اساس تبصره دو ماده ۱۶ ارائه می‌شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ظرفیت مراکز ماده ۱۶ در سطح کشور گفت: در ۶ ماهه امسال ظرفیت خوبی پیش‌بینی شده است و ۱۰ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ و ۵۰ هزار نفر در تبصره ۲ ماده ۱۶ پذیرش شده‌اند.

وی افزود: یکی از مشکلات معتادان پس از فرآیند درمان، اشتغال آنهاست و این موضوع باید از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود و امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 4481273 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: پرویز افشار جمع آوری معتادان ستاد مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا