Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با توجه به فرمایش اخیر رهبر انقلاب، به ایرناپلاس می‎گوید: رهبری با اصلاحیه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، موافق بودند و از آن استقبال کردند، اما تذکر ایشان درباره «اجازه رهبری» در استثنائات قانون بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالقدر همچنین ادامه می‎دهد: بنابراین ایشان از مجلسیان خواستند که فکر و بررسی کنند که آن را چگونه اصلاح کنند تا نیازی به دخالت ایشان نباشد. البته قرار نیست محدودیتی برای جوانان ایجاد شود. بلکه استثنای اجازات رهبری حذف می‎شود و شرایط دیگری به‌صورت تبصره لحاظ خواهد شد.

**مرکز پژوهش‎ها در حال تهیه طرح جدید

این عضو فراکسیون امید می‎گوید: در حال حاضر مرکز پژوهش‎های مجلس در حال بررسی است و بعد طرح را در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد و اگر این طرح دو فوریتی باشد، خارج از نوبت در مجلس بررسی می‎شود.

او همچنین درباره راه‎حل اصلاح این قانون تصریح می‎کند: باید دید که چه تصمیمی گرفته می‎شود، اما باید بررسی کرد که چه اولویت‎هایی مانند سن، تحصیلات و مشاوره‎های کوتاه‌مدت وجود دارد. چراکه تخصص در برخی رشته‎ها کمیاب است، مانند انرژی هسته‎ای. همچنین کسی که بازنشسته می‎شود می‎توانند تا 6 ماه به مشاوره در سمت خود ادامه دهد.

ذوالقدر در ادامه می‎گوید: حالا اینکه چه کسی این مسئله را تشخیص بدهد، باید درباره آن جلسه گذاشت و بررسی کرد. ممکن است کمیته‎ای چند نفره تشکیل شود که اولویت‎ها در آن کمیته بررسی شود و در نهایت نیز این کمیته مسئولیت تصمیم‌گیری را بر عهده داشته باشد.

بر اساس آخرین اصلاحیه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، به‌کارگیری جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان (با حداقل سه سال اسارت) و فرزندان شهدا و همچنین کسانی که اجازه خاص از رهبر انقلاب اسلامی دارند، مشمول استثنا در این قانون هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی در این استان، گفت: طی برگزاری کمیسیون ۴۵ پرونده مورد تعیین تکلیف قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، میرمحمد غراوی در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

وی گفت: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیرکشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد. 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از روسای سازمان جهاد کشاورزی، ‌امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد