Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور پیشنهاد داد: به منظور حفظ امنیت غذایی و سلامت غذا لازم است بیش از 250 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت حقوق مسئولان فنی و ناظران بهداشتی در بودجه سال 98 دیده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا صفری» روز دوشنبه در نشست خبری خود درباره وضعیت ناظران بهداشتی افزود: تا زمانی که حقوق بکارگیری فارغ التحصیلان و مسئولان فنی و بهداشتی توسط کارفرمایان کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی و سردخانه ها پرداخت می شود، به طور قطع نظارت بر این بخش های خدشه دار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیشنهاد داد: دستور العملی به موجب ماده 19 آیین نامه سازمان های نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی تدوین شود که وابستگی مالی بین مسئول فنی و کارفرمایان به حداقل برسد تا نظارت بدون هیچ اعمال نظر و خدشه ای صورت گیرد.
صفری تصریح کرد: این دستورالعمل تدوین شده اما تاکنون به دلیل همکاری نکردن صندوق ها و بانک ها با سازمان نظام دامپزشکی به اهدافش نرسیده است.
وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه نیز بر بکارگیری مسئولان فنی بهداشتی تکلیف شده اما مشکل زمانی اساسی حل می شود که منابع حقوق ناظران بهداشتی توسط دولت پرداخت شود.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی پیشنهاد داد: پرداخت حقوق مسئولان فنی و بهداشتی در کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی و سردخانه ها در بودجه سال 98 تاکید شده است.
وی با بیان اینکه مجموع حقوق این افراد در سراسر کشور حدود 250 میلیارد تومان است، افزود: این رقم ناچیز در بودجه سال 98 سبب می شود مسئولان فنی و بهداشتی با اطمینان خاطر و امنیت شغلی بیشتری بر سلامت غذای جامعه نظارت داشته باشند.
صفری در بحث صدور پروانه ها ادامه داد: قانون گذار در قانون افزایش بهره وری و حاکمیتی کشتارگاه ها، آزمایشگاه ها، کارخانجات برای تشکل های تخصصی صنفی دامپزشکی و کشاورزی، صدور پروانه برای فارغ التحصیلان بخش دامپروری و دکتری دامپزشکی را اولویت قرار داده است.

** وضعیت بیماری آنفلوانزای مرغی توسط ستاد ملی مبارزه با این بیماری اعلام شود
وی درباره وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: با تشکیل ستاد ملی مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سوی سازمان دامپزشکی کشور، اعضای این کارگروه اطلاعات لازم برای اعلام وضعیت بیماری را دارند و این موضوع از سازمان نظام دامپزشکی سلب شده است.
ادامه دارد...
اقتصام**9186*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي نظام دامپزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور