Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:37:41 GMT

ضرورت حفظ وحدت بین مسلمانان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۵۴۶۱

ضرورت حفظ وحدت بین مسلمانان

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ عامر البیاتی، سخنگوی دارالافتاء اهل سنت عراق ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

شیخ عامر البیاتی با اشاره به فعالیت‌های مشترک بین علمای دو کشور گفت: دشمن تلاش‌های بسیاری انجام داده تا بتواند با تفرقه افکنی و ایجاد جنگ‌های طایفه‌ای در کشور عراق، موجب درگیری‌های شدید بین قبایل و طوایف شیعه و سنی شود، اما روابط علماء و مجموعه‌های دینی اهل سنت عراق با جمهوری اسلامی ایران بسیار مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دارالافتاء اهل سنت عراق با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی بین مسلمانان افزود: حفظ وحدت و همدلی در شرایط منطقه بیش از پیش ضروری است که کنفرانس وحدت اسلامی در هفته گذشته در تهران، نمود عینی این همدلی بود زیرا رییس دارالافتاء عراق سماحه الشیخ مهدی الصمیدعی حضور پُررنگی در این اجلاس داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: طی سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های بسیاری در ایجاد وحدت بین مسلمین داشته و برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی از این قبیل، نمونه بارزی از تلاش‌های کشور دوست و همسایه ما، ایران است.

حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد از تلاش‌های علمای اهل سنت بالاخص دارالافتاء عراق در ایجاد و تقویت روحیه همدلی بین مذاهب و حمایت از این روند و همچنین، همکاری‌های دارالافتاء عراق و حضور هیأت بلندپایه و علمای برجسته در کنفرانس وحدت تهران تقدیر کرد.

کد خبر 4481348

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق مسلمانان وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفجه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم و در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم و از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.»

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است