Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) راه مقابله با تهدیدات جهان اسلام را ارتباط با قرآن و تمسک به سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: مهمترین تهدید جهان اسلام افراط‌گرایی در درون جهان اسلام و در بیرون دنیای اسلام است.

حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در مورد کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) گفت: نشست امروز نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) است که سال گذشته کنگره آن با حضور 400 میهمان خارجی از 91 کشور جهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) ادامه داد: در کنگره سال گذشته بیش از 300 مقاله به کنگره رسیده بود و اجماع اعضای کنگره بر این بود که این نشست ها و کنگره ها ادامه یابد و بر اساس این تصمیم شورای مرکزی کنگره تشکیل شد و امروز برپا شد.

 

دبیر کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع)  خاطرنشان کرد: این نشست اولین نشست شورای مرکزی محبان اهل بیت(ع)است و دارای 4 کمیته فرهنگی، اجتماعی، رسانه و اقتصاد است و زمینه های همکاری های مشترک برای مقابله با تهدیدات جهان اسلام را بررسی می کند.

 

نشست سالانه محبان اهل بیت(ع) به زودی در عراق برگزار می شود

وی ادامه داد: نشست سالانه محبان اهل بیت(ع) به زودی در عراق برگزار می شود که این نشست در سنوات قبل در نشست کنگره جهانی محبان اهل بیت در دستور کار قرار گرفته بود.

 

اکبری در مورد تعداد کشورهای حاضر در این نشست اظهار کرد: در این نشست از کشورهای آفریقایی، اروپایی، آسیایی، آفریقای مرکزی، آمریکا و تمام قاره ها حضور دارند و به طور کلی تمام کشورهایی که در دایره محبان اهل بیت هستند در این نشست حضور دارند.

 

وی ادامه داد: در این نشست ما شاهدیم فرقه هایی که حتی تا دیروز کمتر دور هم جمع شده بودند امروز با توجه به تهدیدات مشترک جهان اسلام، تکفیری ها و افراط گرایی دور هم جمع شدند که در خصوص مباحث سیاسی و موضوعات مشترک جهان اسلام بحث و گفتگو کنند.

 

اکبری یادآور شد: امروز از فرقه های علوی، اسماعیلی، زیدیه، نقش‌بندی، صوفی ها، شیعه و سنی در کنار هم جمع شده اند و بیش از 85 درصد جهان اسلام را محبان اهل بیت تشکیل می دهند و در این دایره با یکدیگر مشترک هستند.

 

اکبری اظهار کرد: شورای مرکزی نشست محبان اهل بیت با حضور 50 نفر از کشورهای اسلامی تشکیل شد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در مورد مهمترین هدف کنگره محبان اهل بیت(ع) تصریح کرد: جهان اسلام از سوی گروه های افراط گرایی، رژیم صهیونیستی و نظام سلطه تهدید می شوند و جهان اسلام بر اساس مشترکات با یکدیگر می توانند بر اساس وحدت، همفکری و هم افزایی در مقابل آنها بایستند.

 

وی گفت: نشست محبان اهل بیت(ع) 85 درصد جهان اسلام را شامل می شود و با توجه به فرصت ها و تهدیدهایی که در جهان اسلام وجود دارد این کشورها می توانند در خصوص حقوق مسلمانان نظرات مشترکی را ارایه دهند.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری اجلاس سران عرب و شورای همکاری خلیج فارس در روز گذشته اظهار کرد: نشست روز گذشته شورای همکاری عربستان نشستی مستقل بود که هویت بین المللی نداشت؛ در حقیقت نشست سران عرب و شورای همکاری خلیج فارس یک نشست تحت سلطه منافع عربستان است که می توان گفت به منافع کشور عربستان باز می گردد.

 

وی ادامه داد: نشست شورای مرکزی محبان اهل بیت(ع) نشستی مشترک در میان کشورهای جهان اسلام است که با حضور 40 کشور دنیا تشکیل شد و تلاش بر فعالیت های مشترک با سیره اهل بیت دارد و در نهایت این اجلاس در جهت بالا بردن روحیه مقاومت در جهان اسلام است.

 

اکبری ادامه داد: اجلاس محبان اهل بیت(ع) در جهت وحدت و همکاری بیشتر حول فعالیت های مشترک با محوریت سیره اهل بیت(ع) در جهان اسلام است.

 

وی مهمترین تهدید جهان اسلام را در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان افراط گرایی دانست و گفت: این افراط گرایی در درون جهان اسلام و در بیرون آن، اسلام را تهدید می کند و راه مقابله با افراط گرایی تمسک به قرآن، اهل بیت و ارتباط با علمایی است که حول محور قرآن و اهل بیت اتفاق نظر دارند.

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد بجنورد خراسان شمالی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان عربستان معاون اول رئیس جمهور اصفهان روحانی محبان اهل بیت ع کنگره جهانی محبان اهل بیت ع اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) امروز با حضور حجت الاسلام سید رضا عاملی دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و خانم خوارزمی دبیر بخش بین المللی کنگره در محل کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

سید رضا عاملی در این نشست با تاکید بر اینکه این کنگره ۴۰ سال قدمت دارد گفت: از سال ۶۲ تا سال ۷۲ مجموعاً ۴ کنگره برگزار شد که رهبر معظم انقلاب سخنران آن بودند و کتاب انسان ۲۵۰ ساله انعکاس سخنان ایشان در این جلسات است. بعد از یک توقف سی ساله در سال ۱۴۰۱ تولیت آستان قدس رضوی تصمیم گرفت تا این کنگره به عنوان پرچم هویتی و سرمایه اجتماعی آستان دوباره برگزار شود.

وی افزود: در این زمینه تا کنون ۵۰ پیش‌نشست برگزار شده است که ۱۷ نشست در خارج از کشور از جمله در آمریکای لاتین، پاکستان، عراق، ترکیه و همچنین در اروپا با محوریت انگلستان و ۳۳ نشست در داخل کشور بوده است.

عاملی در ادامه گفت: این پیش‌نشست‌ها امتدادی در میان شیعه‌شناسان، ایران‌شناسان و علاقمندان به مطالعه فرهنگ اهل بیت در حوزه‌هایی مانند معارف دینی مردم شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی و… با رویکردهای مختلف داشته است.

دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) تاکید کرد: موضوع این کنگره دیدگاه‌ها و رویکردهای تمدنی حضرت رضا به مسائل مختلف با رویکرد عدالت برای همه و ظلم برای هیچکس است.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6099386

دیگر خبرها

  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • ۱۹  اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
  • جزئیات برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود
  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد