Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری باید تحول هوشمندانه و خلاقانه را در پایتخت دنبال کند گفت: باید جور دیگری به محیط زندگی نگاه کرد؛ افزایش شریان های اصلی و شهری به معنای افزایش تقاضای سفر، ترافیک و در نتیجه آلودگی بیشتر است. آفتاب‌‌نیوز : پیروز حناچی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه همایش تهران هوشمند با اشاره به برنامه ارائه شده خود به شورای شهر اظهارداشت: برای این برنامه شعار 'تهران شهری برای همه' با هدف پایداری، زیست پذیری، کاهش آلاینده ها، ایجاد عدالت، برخورداری از خدمات و کاهش ترافیک انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ به گفته وی لازمه این کار مدیریت خردمندانه و هوشمند است که در قالب برنامه تهران هوشمند بر مبنای شهر خلاق در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه تحول کالبد شهر باید مورد توجه مدیران ارشد قرار گیرد اظهارداشت: شهر تهران از دیرباز در این زمینه پیشقدم بوده و در دوره های اخیر سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است.
حناچی همچنین گفت: ترافیک و کمبود فضای پارک بویژه در مناطق مرکزی در حال تبدیل به معضل جدی است، از سوی دیگر وصول نشدن مطالبات و کمبود درآمدهای پایدار، بافت فرسوده و تاب‌آوری از دیگر چالش های شهر تهران به شمار می رود.
وی با بیان اینکه برای تبدیل پایتخت به شهر خردمند باید در فرهنگ و زیرساخت، تحول مثبت ایجاد شود، گفت: ریشه حل بسیاری از مسائل ما در فرهنگ پرافتخار این دیار نهفته است و باید از آنها درس بگیریم.
شهردار تهران اضافه کرد: حرکت نمادین سه شنبه های بدون خودرو به این نکته اشاره می کند که حل اصلی ترین مشکلات شهر تنها با همیاری و همراهی یکدیگر امکان پذیر است.
وی بیان کرد: برنامه تهران هوشمند 6 بعد اقتصاد هوشمند، محیط هوشمند، زیرساخت هوشمند، حکمروایی هوشمند، زندگی هوشمند و جابه جایی هوشمند را مورد توجه قرار می دهد که هرچه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم فاصله را به حداقل خواهیم رساند.
حناچی با بیان اینکه تحولات حوزه تجارت تهدیدهایی را نیز به دنبال خواهد داشت گفت: 311 هزار واحد خرد صنفی در سطح شهر وجود دارد که اگر آنها با این موضوع هوشمندسازی همراهی نداشته باشند یا زمینه همراهی آنها فراهم نشود، این موضوع می تواند تهدید تلقی شود.
شهردار تهران با اشاره به اینکه 25 درصد تولید ناخالص ملی ایران مربوط به تهران است که تنها دو درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: این موضوع بزرگترین تهدید است؛ به این معنا که سرمایه ها در نقطه ای متمرکز شده و سایر نقاط توسعه پیدا نکرده اند.
وی با بیان اینکه زلزله در کمین ماست بر ضرورت مقاوم سازی‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: در شهر تهران در مناطق جنوبی در عمق زیر 10 متر، آجر پیدا می کنید یعنی این شهر چندین بار نابود شده است.
شهردار تهران ادامه داد: حرکت به سمت شهر هوشمند یک الزام است و باید بین شهر الکترونیک ‌و شهرهوشمند تفاوت قائل شویم و عکس العمل درست نشان دهیم.
وی با بیان اینکه هوشمند شدن شهر و دسترسی به داده ها، اطلاعات این هوشمندی را فراهم می کند، تاکید کرد: کمتر سراغ مشارکت مردم رفته ایم و در این زمینه موفق نبوده‌ایم.
حناچی ادامه داد: تهران به معنای توسعه پایدار شهری، هدایت و نوآوری شهری، نظام مدیریت و خدمات کارآفرینی، رضایت شهروندان و هوشمند سازی یک پروژه کوتاه مدت نیست بلکه یک فرآیند بلندمدت است.
حناچی گفت: امیدواریم با همکاری همه ذینفعان شاهد تحول بزرگی در پایتخت باشیم و البته در این زمینه از حمایت های دولت هم برخوردارشویم.
همایش بین المللی تهران هوشمند تا عصر فردا(سه شنبه 20 آذر) ادامه دارد.
در این همایش 10 نشست تخصصی با موضوع شهر هوشمند برگزار می شود که ازجمله محورهای آنها «نقشه راه شهر هوشمند؛ از ایده تا بلوغ»، «الگوهای مشارکت ذینفعان»، «زیست بوم نوآوری در شهر هوشمند»، «حکمروایی هوشمند و تحول دیجیتال»، «پایداری و زیست پذیری هوشمند سازی شهری و نهادهای ملی» اعلام شده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهردار تهران پیروز حناچی زلزله ترافیک آلودگی هوا سه شنبه های بدون خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود

شهردار قم گفت: شهرداری یک نهاد درآمد هزینه‌ای است و کسب درآمد برای ما اهمیت دارد، اما حقوق شهروندان نباید در جریان کسب درآمد شهرداری پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به اهمیت حراست از حقوق شهروندان در مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: به هیچ دلیلی نباید حقی از شهروندان در مجموعه شهرداری قم پایمال شود.

وی افزود: شهرداری نهادی درآمد هزینه‌ای است و برای ما بسیار مهم است که به درآمدهای پیش بینی شده برسیم اما این مسئله به هیچ عنوان نباید به قیمت از دست رفتن حقوق شهروندان باشد.

شهردار قم با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: هر زمانی صحبت از درآمد می‌شود، تاکید کرده‌ایم که منظور ما درآمد مشروع است و به دنبال چیزی فراتر از حق شهر نیستیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولیت تمام مدیران در مجموعه شهرداری قم بسیار سنگین و با اهمیت است، تاکید کرد: هر تغییری در زندگی شهروندان با تصمیمات ما رخ می‌دهد، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و در قبال آن باید در دو دنیا پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر لزوم قانون‌گرایی در تعامل با شهروندان، اضافه کرد: هر جا قانون شفاف است باید با دقت و کاملاً طبق قانون عمل شود و در جایی که قانون ابهام دارد یا شفاف نیست باید آن را به نفع شهروندان تفسیر کنیم.

شهردار قم گفت: شهرداری‌ها یک ستون بسیار محکم برای نظام اسلامی در مسیر ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند و از هر حرکتی که موجب پایمال شدن این سرمایه‌ها می‌شود، باید دوری کرد.

سقائیان‌نژاد افزود: در امور مرتبط با نظافت شهری و خدمات مسئله نظارت بسیار مهم است و مدیران منطقه باید تمام مسائل محدوده مسئولیت خود را زیر نظر داشته و به طور مرتب بازدید میدانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم مجوز ایجاد دو منطقه شهری دیگر را دارد، گفت: بعضی مناطق شهری ما رشد جمعیت بسیار زیادی دارد و باید مطالعاتی صورت گیرد، در صورت لزوم دو منطقه دیگر به شهر قم اضافه شود تا کیفیت خدمات ارتقا پیدا کند.

کد خبر 747429

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد