Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام خدیوی گفت: جریان فتنه را درون نظام نمی‌دانیم و محکومان فتنه حق حضور و سخنرانی در دانشگاه‌ها را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج، حجت الاسلام والمسلمین خدیوی در دیدار با با فعالان فرهنگی، دبیران انجمن‌های علمی، تشکل‌های سیاسی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه بناب، اظهار داشت: رسالت نهاد رهبری در دانشگاه این نیست که رئیسی را برکنار یا جذب نماید، هرچند تشکیلات نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می­‌تواند در عزل و نصب روسا یا مدیران به‌عنوان مشاور شاخصه­‌های افراد لایق را تبیین نماید، ولی در عزل و نصب روسا تصمیم‌گیر نیست و به هیچ وجه به این‌چنین مواردی ورود نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: هر عزیزی از هر جناجی توسط مسئولین امر به‌عنوان رئیس انتخاب شد، وظیفه­‌ی نهاد است که ایشان را با تمام قدرت حمایت کند، چون دانشگاه متعلق به نظام است و به هیچ جناح سیاسی خاصی نیست.   مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی ضمن ابراز گلایه از برخورد برخی تشکل‌ها در سایر دانشگاه‌ها، توضیح داد: تمامی تشکل‌ها در دانشگاه می‌بایست مطابق چهار چوب اساسنامه تشکیلاتی خود فعالیت کنند و به هیچ وجه عملی انجام ندهند که خارج از چهارچوب اساسنامه باشد.   وی متذکر شد: اساسنامه هر تشکلی معیار عملکرد آن تشکل یا انجمن است و بودجه نیز در قالب و چهارچوب آن اساسنامه به تشکل و یا انجمن علمی تخصیص می‌‌یابد، اگر تشکلی بودجه‌‌ای دریافت کرد و آن بودجه را بر خلاف آن اساسنامه خرج و حیف و میل کرد، به بیت المال و سازمان خود خیانت کرده است.   حجت‌الاسلام خدیوی در خصوص عدم حضور و سخنرانی فتنه‌­گران و محکومان به فتنه در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: فتنه­‌گران و محکومان به فتنه حق حضور و سخنرانی در دانشگاه‌ها را ندارند و ما جریان فتنه را جریان درون نظام نمی‌­دانیم؛ همه باید در نظام فعال باشند و فعالیت کنند و اگر کسی با عنوان منتقد، سیاست‌های منفعلانه در پیش گرفت خلاف بیانات رهبری عمل کرده است.   وی ادامه داد: تمام تفکرات و جناح‌ها باید در اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی فعال باشند و چهارچوب‌ها نیز به صورت وسیع در قانون اساسی تعبیه شده است.   این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها را به اجرای درست آئین­ نامه موسیقی توصیه کرد و بیان داشت: آئین نامه جامع اجرای موسیقی با حضور معاونت فرهنگی وزارت علوم و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تنظیم و به دانشگاه‌های کل کشور ابلاغ شده است، مسئولین نباید در اجرای این آئین ­نامه سلیقه­‌ای عمل کنند و باید از طریق شورای موسیقیایی و شورای فرهنگی آن دانشگاه به آئین نامه­‌ی فوق عمل نمایند.   وی اذعان کرد: نظام با اجرای موسیقی فاخر و هویت‌دار در دانشگاه‌ها که انسان را به سمت هدف‌­های متعالی ببرد و تقویت کننده هویت ملی و متناسب با موازین اسلامی باشد، هیچ مشکلی ندارد.   مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در پایان گفت: آن موسیقی برخوردار از محتوا و مضمون هدایتگر در جهت ترغیب به وظایف اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و انقلابی، تقویت کننده روحیه علمی، خودباوری و میل به پیشرفت و مبرا از شعر و مضامین مشوق به بی‌بند و باری با نظر شورای فرهنگی می‌تواند برگزار شود.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفت و پس از آن تلاش کرد در جمع معترضان سخنرانی کند اما در این سخنرانی هو شد.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

این در حالیست که گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس)
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است