Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: 75 هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شده و موفق به دریافت پایان کار از این سازمان شدند.

محمود بدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 2 هزار واحد مسکونی روستایی علاوه بر این تعداد در حال اخذ پایان کار هستند، افزود: 100 هزار نفر از روستاییان این استان متقاضی دریافت تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی هستند که با 80 هزار نفر از آنها قرارداد بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: امسال 200 هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور مقاوم سازی می شود که سهمیه آذربایجان غربی از این میزان 12 هزار و 500 واحد است.
بدلی شمار واحدهای مسکونی روستایی استان را بیش از 258 هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون در 2 هزار و 700 روستای دارای سکنه آذربایجان غربی در ساخت مساکن خود از مصالح کم دوام استفاده کرده و در ساخت آنها نیز مسایل فنی رعایت نشده که این امر برای ساکنین این روستاها خطرساز است.
وی با بیان اینکه تا سال 1400 پیش بینی شده است که 75 درصد مساکن روستایی استان مقاوم سازی شود، اظهار داشت: در سال جاری سقف پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال افزایش یافته است که بدون سود و تنها با اخذ پنج درصد کارمزد بانکی با اقساط 15 ساله به متقاضیان اعطا می شود.
بدلی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، افزود: امیدواریم روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.
به گزارش ایرنا در استان مرزی آذربایجان غربی سه میلیون و 265 هزار نفر زندگی می کنند که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
7510/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن مقاوم سازي مسكن روستايي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان، گفت: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جدید نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان انجام شده است.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهاد‌های انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستا‌ها به خصوص روستا‌های محروم و ساخت مسکن محرومان این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومان در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود