Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار؛ عبدالساده نیسی از ارائه نوین‌ترین دستاورد‌های فناورانه و دانش بنیان کشور در نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار خبر داد و گفت: این نمایشگاه در واقع محل نمایش دست یافته‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی یک سال اخیر مراکز علمی و دانشگاهی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش افزود: امسال نمایشگاه هفته پژوهش برای اولین بار با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همزمان با ششمین نمایشگاه دیگر از جمله نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از سوم تا ششم دی و در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران، با شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی برگزار می‌شود.
­

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه راهبرد اساسی این نمایشگاه در دو حوزه عرضه فناوری و تقاضای فناوری و بر پایه توسعه اکوسیستم نوآوری تعریف شده است، گفت: با توجه به روند رو به رشد عرضه و تقاضای فناوری در جامعه، نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار رویکرد جدیدی در حوزه زیست بوم نوآوری برپا خواهد بود.

نیسی افزود: ارائه دستاورد‌های فناورانه و دانش بنیان کشور و همچنین ایجاد بستر مناسب برای ارائه نیازمندی‌های فناورانه کشور و رفع آن توسط شرکت‌های فناور و دانش بنیان، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها مهمترین هدف برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار است.

وی با اشاره به حضور برخی از وزارتخانه از جمله وزارت صنعت، معدن تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه نوزدهم و با توجه به تفکیک تقاضای فناوری و عرضه فناوری، اظهار امیدواری کرد که در نمایشگاه امسال شاهد رشد فروش فناوری تقاضا محور و تجاری سازی نوآوری‌ها باشیم.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: امسال عرضه فناوری‌های دانشگاه‌ها پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و پژوهشگاه‌ها در سه سالن به نمایش گذاشته می‌شود و برای اولین بار و به صورت مجزا دو سالن دیگر به تقاضای فناوری اختصاص داده شده است که بستر مناسبی برای اتصال متقاضیان فناوری و متوالی فناوری مهیا می‌کند.

نیسی افزود: از دیگر برنامه‌های نمایشگاه نوزدهم حضور سرمایه‌گذاران برای تسهیل در تجاری سازی فناوری با رویکرد تامین سرمایه گذاری اولیه، کاهش ریسک از طریق مشارکت و سرعت بخشیدن به تجاری سازی فناوری است، همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف در طول برپایی نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه خواهد بود.

وی گفت: در نمایشگاه امسال از فناوری‌های جدید رونمایی خواهد شد و در زمان برپایی نمایشگاه‌ها و در غرفه فناوری‌های منتخب این دستاورد‌ها در معرض دید قرار خواهد گرفت.

نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار ایران از سوم تا ششم دی، هر روز از ساعت ۸ تا ۱۷ در محل دائم نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.Miladfair.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۱۹۸۴ - ۰۲۱۸۸۶۵۳۵۱۴ ستاد برگزاری نمایشگاه تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نمایش دستاورد فناورانه دانش بنیان نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه

علی‌اصغر صادقی مجرد، نایب رییس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تولید و به تیراژرساندن محصولات دانش‌بنیانی به عنوان یکی از موضوعات مهم در مورد دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: درصنعت نفت، تیراژ دغدغه مهم نیست به این دلیل که شرایط چاه‌های نفت با یکدیگر متفاوت است و به طور مثال برداشت در میدان مسجد سلیمان و مارون با هم تفاوت‌های عمده دارند.

تولید قطعات دانش‌بنیانی در بخش نفت ایده‌محوراست نه خدمت‌محور

وی ادامه داد: همچنین تولید قطعات در این بخش‌ها بیشتر ایده‌محور است نه خدمت محور. البته ممکن است به طور مثال یک شیر پالایشگاهی تولید شود که میزان معینی از دما و فشار را تحمل کند که البته تیراژی هم نه برای آن تعریف می‌شود و نه نیازی به تیراژ در آن وجود دارد و در این جا تنها یافتن آلیاژ مناسب اهمیت دارد.

متناسب با هر میدان نفتی نیاز به محصولات و قطعات یا پلیمر‌های متفاوت مورد نیاز است

وی افزود: در آن بخش‌هایی که بحث نرم‌افزاری و هوشمندسازی است یا نسخه بر اساس چاه و مخزن نفتی تعیین می‌شود، دانش‌بنیان‌ها می‌توانند براساس مسئله مشخص در میدان مشخص برای شرایط عملیاتی مشخص در پالایشگاه مشخص و در میدان مشخص، محصول یا ایده دهند و مانند سایر بخش‌های صنعتی نیست که به طور مثال کارخانه تولید ژل پلیمر، بحث تیراژ مورد نیاز باشد؛ بنابراین متناسب با هر میدان نفتی نیاز به محصولات و قطعات یا پلیمر‌های متفاوت مورد نیاز است.

مهمترین کار حمایتی از دانش‌بنیان‌ها رعایت قانون است

صادقی مجرد در مورد حمایت یا عدم حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیز، خاطرنشان کرد: مهمترین حمایت رعایت قانون است. قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها قانونی جامع و کامل است که مشخص کرده است چه بستر‌ها و ساختاری برای رشد وجود دارد. اگر دولت در حمایت از دانش‌بنیان‌ها موفق بود که نتایج آن تاکنون به دست آمده بود، اما واقعیت این است که دولت قادر به حل مشکلات آنها نیست و البته به عقیده من وظیفه‌ای هم در این زمینه ندارد.

وی افزود: اگر شرکتی دانش‌بنیان باشد و به سازمان و پالایشگاه یا صنعتی وارد شد و توانست ایده‌ای ارایه دهد که نیاز به حمایت دارد نباید وارد مناقصه شود و خارج از مناقصه این خدمت را ارایه دهد.

صادقی‌مجرد ادامه داد: همچنین اگر قرار باشد که تولید باراولی توسط دانش بنیانی در قطعه یا محصولی برای اولین بار در ایران ارایه شود، باید تسهیلاتی در اختیار او قرار داده شده و تعیین شود که خرید تضمینی آن محصول انجام شود و در صورت عدم موفقیت نیز هزینه‌های انجام‌شده به او داده شود.

نایب رییس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تسهیل اجرای قانون و تسهیل استاندارد‌ها از جمله حمایت‌های مهم از شرکت‌های دانش‌بنیان است. باید اجازه داد تا دانش‌بنیان‌ها، طرح خود را برای تولید ایده‌های خود ارایه دهند و با این شیوه بتوانند در به ثمررساندن تولیدات باراولی اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»