Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع آگاه اعلام کرد: بانک‌های «استادندارد چارترد» و «اچ‌اس بی‌سی» احتمالا در میان موسسات مالی هستند از سوی هوآوی برای انتقال پرداخت‌ها به ایران از آن استفاده شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت بانک‌های «استادندارد چارترد» و «اچ‌اس بی‌سی» احتمالا در میان موسسات مالی هستند که از سوی هوآوی برای انتقال پرداخت‌ها به ایران از آن استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منگ وانشو در روز یک دسامبر در ونکوور کانادا دستگیر شده است. وی که مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی و دختر بنیانگذار این شرکت بزرگ چینی است زمانی که در حال تغییر پرواز خود در کانادا بود از سوی مقامات قضایی کانادا دستگیر شد.

به نوشته وال استریت ژورنال، هوآوی از یک واسط سوم (یک شرکت کوچک هنگ‌کنگی اسکای کام) برای انتقال پرداخت‌ها میان این شرکت و ایران استفاده کرده است.

هر دو بانک انگلیسی هستند و برای نقض قوانین پولشویی تحت بررسی‌های دقیق قرار گرفته بدند. هر دوی این بانک‌ها تحت بررسی‌های فدرال برای نوعی تراکنش‌ها که در پرونده هوآوی، قرار دارند. اما هیچ‌کدام به تخلفی متهم نیستند.

بانک استاندارد چارترد از اظهارنظر به سی ان بی سی در این رابطه خودداری کرد، اما مشخص ساخت که هدف تحقیقات در پرونده هوآی نیست. اما اچ‌اس‌بی‌سی از اظهارنظر به وال استریت ژورنال خودداری کرد.

اچ اس بی سی در پاسخ به ایمیل سی ان بی سی اعلام کرده است: «وزارت دادگستری آمریکا تایید کرده است که اچ اس بی سی در این پرونده تحت تحقیقات قرار ندارد.»

هوآوی از سال ۲۰۱۲ برای طیف گسترده‌ای از موضوعات تحت تحقیقات قرار دارد.

بنا بر اعلام دادگاه این پرونده در روز جمعه، مدیران هوآوی از ابتدای سال ۲۰۱۷ موضوع تحقیقات در مورد نقض تحریم‌ها را می‌دانستند و «الگو‌های سفر خود را برای جلوگیری از سفر به آمریکا تغییر داده بودند.»، اما وکیل منگ تنش‌های جنگ تجاری را دلیل این تغییرات مسافرتی اعلام کرده است.

شرکت هوآوی یکی از ثروتمندترین، بزرگترین و مهمترین شرکت‌های چینی است و این احتمال وجود دارد که منگ وانشو، یکی از مدیران ارشد این شرکت از سوی مقامات آمریکایی در دادگاه نیویورک مورد محاکمه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هوآوی تحریم ایران دشمنی آمریکا بانک استاندارد چارترد بانک اچ اس بی سی دور زدن تحریم شکست تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خود مالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش سایت شهر، زاکانی ادامه داد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • ۱۰‌ماه با علی خطیر؛ هیاهوی بزرگ برای هیچ!
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی