Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:02:00 GMT

زارعان کشور را از واردات گندم بی نیاز کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۱۴۶۸

زارعان کشور را از واردات گندم بی نیاز کردند

کرج-ایرنا-معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال با همت و تلاش زراعان ایرانی ، گندم مورد نیاز کشور تامین شد و نیازی به واردات آرد و گندم نبود.

به گزارش ایرنا، یزدان سیف روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه های آرد استان البرز افزود: تابستان امسال 9 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که این میزان نیاز داخلی را تامین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت : امروز برخی واحدها تولیدی کشور از جمله در استان البرز با فرآوری آرد و تولید محصولات غذایی نقش موثری در صادرات و درآمد ارزی دارند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: بارندگی های خوب سال زراعی جاری نویدبخش سال پرمحصولی است که باید از ظرفیت نزولات جوی به خوبی بهره مند شد.
سیف افزود: طبق برنامه ریزی، سال آینده هرکیلو گرم گندم معمولی 16 هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی کشور در بخش گندم و آرد قاچاق این محصولات است که برای کنترل آن ، ساماندهی توزیع آرد در قالب برنامه های کنترلی به اجرا درآمده است.
سیف گفت: براین اساس کارخانه ها و صنایع مصرف کننده گندم و آرد بر مبنای ظرفیت تولید و محاسبه قیمت تعیین شده ، این محصولات را تحویل می گیرند.
7413/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گندم كشاورزان واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن صداقت کیش ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هشت مرکز پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: این مراکز از هم اکنون به صورت شبانه روزی تا پایان کار برداشت آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است فهرست خرید گندم روزانه از سوی مراکز خرید به بانک برای پرداخت مطالبات کشاورزان ارائه شود.

صداقت کیش افزود: کلزا نیز توسط کارخانه روغن گچساران از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 6092193

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود