Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز دوشنبه با بیان اینکه درحال دست یابی به توافقی درباره تبادل اسرا هستیم، گفت: طرف های یمنی حاضر در نشست صلح سوئد مسئول تحقق صلح در کشورشان هستند.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری الجزیره، گریفتیس در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص روند حاکم بر مذاکرات هیئت های یمنی افزود: نقطه تمرکز مذاکرات کنونی در نشست سوئد درباره اوضاع جاری در شهر تعز و الحدیده است و امیدواریم به توافقی برای توقف حملات به این دو منطقه برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گریفتیس ضمن بیان اینکه ما به دست یابی به توافقی درباره تبادل اسرا نزدیک شده ایم، گفت: موضوع واگذاری الحدیده بسیار دشوار است و نقطه تمرکز این مذاکرات به شمار می رود.
وی گفت: من در جایگاهی نیستیم که درباره پایان بحران یمن تضمینی بدهم، این مسئله مسئولیت طرف های مورد مذاکره است.
گریفیتس تصریح کرد: نشست طرف های یمنی پس از دو سال و نیم دستاوردی است که باید به آن احترام گذاشت و این دو طرف مسئول تحقق صلح برای کشورشان هستند.
وی گفت: امیدوارم که فعالیت فرودگاه صنعا در اسرع وقت ممکن از سر گرفته شود.
گریفتیس ضمن ابراز امیدواری برای از آغاز دور دوم مذاکرات میان دو طرف یمنی در سال آتی، گفت: سازمان ملل می تواند در ناوبری هوایی یمن نقش داشته باشد.
پس از گذشت چند روز از آغاز مذاکرات صلح سوئد میان طرف های یمنی، هنوز نتیجه ملموسی از این مذاکرات حاصل نشده است.
جدیدترین دور مذاکرات صلح یمن روز پنجشنبه پس از عزیمت هیئت مذاکره کننده جنبش انصار الله و دولت مستعفی یمن به سوئد با میانجیگری مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در سوئد آغاز شد.
توقف حملات و درگیری های دو جانبه، اداره بندر الحدیده، بازگشایی فرودگاه صنعاء و تبادل اسرا از جمله موضوعات مورد مذاکره میان طرف های یمنی در سوئد است.
تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته است اما هر بار با کارشکنی عربستان به بن بست رسیده است. نخستین نشست صلح در دی سال 1394 در ژنو بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.
دومین دور مذاکرات صلح نیز پس از چندین ماه وقفه، در اردیبهشت سال 1395 در کویت به جریان افتاد که با کارشکنی ائتلاف سعودی به بن بست رسید.
یمن بیش نزدیک به چهار سال است که زیر حملات همه جانبه ائتلاف متجاوز سعودی با استفاده از سلاح های ساخت کشورهای غربی قرار دارد و در جریان آن بیش از 13 هزار یمنی کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند.
شبک**خاورم**9329**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن نشست سوئد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم