Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@00:12:48 GMT

استاندار:30 هزار فرصت شغلی در هرمزگان هدف گذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۲۸۰۹

استاندار:30 هزار فرصت شغلی در هرمزگان هدف گذاری شد

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی استان هرمزگان که با حضور معاون اول رییس جمهوری معاون روستایی رییس جمهور و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: استان هرمزگان توانسته در جذب منابع تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی روستایی رتبه نخست کشور را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: استان هرمزگان دارای منابع و ظرفیت های غنی اقتصادی است و این استان پذیرای سرمایه گذران داخلی و خارجی است.
استاندار هرمزگان ابرازداشت: در سال 95، میزان صادرات غیرنفتی استان هرمزگان یک میلیارد و 100 میلیون دلار بود که با اقدام های انجام شده در سال 96 به بیش از 2 میلیارد دلار رسید.
همتی گفت: در هشت ماه گذشته نیز با توجه به فعالیت های گسترده صورت گرفته، صادرات کالاهای غیر نفتی در هرمزگان، از مرز یک میلیارد دلار گذشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.
وی گفت: مرحله نخست بندر منطقه ویژه پارسیان بزودی آماده بهره برداری است و متاقاضیان جهت سرمایه گذاری در زمینه های پتروشیمی، فولاد و پودر آلومینا در این منطقه اعلام آمادگی داشته اند.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در منطقه شرق هرمزگان نیز توسعه سواحل مکران در حال پیگیری است و در این راستا طرح های مهمی همچون ایجاد پایانه صادرات نفت، پالایشگاه 350 هزار بشکه ای توسط بخش خصوصی، شهرک صنعتی 2هزار هکتاری، نیروگاه یکهزار و 400 مگاواتی سیریک و ایجاد منطقه آزاد در جاسک از صورت گرفته است.
همتی گفت: در حوزه تامین آب نیز فعالیت های خوبی در استان هرمزگان صورت گرفته است و قرار است فردا سه شنبه مرحله نخست آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری برسد.
معاون اول رییس جمهوری اسحاق جهانگیری روز دوشنبه از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شده است.
نشست با فعالان اقتصادی و شرکت در جلسه شورای اداری هرمزگان و افتتاح طرح اشتغالزایی در روستای کوشا حاجی آباد به نمایندگی از یک هزار و 200 طرح اشتغالزایی شهری و روستایی کشور و افتتاح آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس از جمله برنامه های مهم سفر جهانگیری به این استان است.
براساس برنامه اعلام شده، معاون اول رییس جمهوری طی امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه) میهمان مردم هرمزگان است.
7195/6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف بخش خصوصی رییس جمهور سرمایه صندوق توسعه ملی معاون اول منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه

در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران، رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر «حمایت ویژه برای اشتغال‌زایی در پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر در قالب یک کارگروه ملی»، موافقت کرد و دستور داد که این کارگروه با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور به فوریت تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس‌جمهور اظهار کرد: مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود و در این باره افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان‌ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه‌تمام است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به کارهای نیمه‌تمام در استان که هنوز تبعات آن دامنگیر استان است، ادامه داد: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را برگزار کرد، درحالی‌که بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله‌زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند؛ اکنون ترمیم تخریب‌های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه، حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغال‌زایی استان را «راه‌آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب‌وکار و درنتیجه اشتغال‌زایی بیشتر در این استان‌ها شود.

موافقت رئیس‌جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح‌شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور و استانداران، به‌فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

کد خبر 750935

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس