Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ علی نیک‌نفس در برنامه تیتر امشب با اشاره به متفاوت بودن فضای واقعی و مجازی گفت: فضای مجازی و سایبر فضای پیچیده ای است و باید کاربران بیشتر مراقب باشند.
وی با اشاره به افزایش فریب کاری ها و تکنیک های فریب افزود: در این فضا باید مراقبت‌های بیشتری نسبت به فضای واقعی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیک نفس گفت: مجرمان به فضای مجازی و سایبر سوق پیدا کرده اند.
معاون پلیس فتا افزود: حجم پرونده ها در فضای مجازی سه برابر شده است.
نیک نفس با بیان اینکه افراد از طریق فیشینگ به حساب کاربر دسترسی پیدا می کنند، گفت: با ورود کاربر به صفحه قلابی و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در این صفحه، این اطلاعات از طرف مجرمان به سرقت می‌رود.
وی گفت: کلاهبرداران با بهره گیری از اطلاعات بانکی و رمز کاربر، دست به سرقت می زنند و حساب بانکی کاربر را تخلیه می کنند.
وی افزود: به سرقت رفتن اطلاعات بانکی، مشکلاتی را برای کاربر ایجاد می کند.
معاون پلیس فتا با بیان اینکه رمزهای یک بار مصرف می تواند جلوی سرقت مجرمین را بگیرد، گفت: بانک ها باید قابلیت رمز دوم یک بار مصرف را در اختیار کاربران قرار دهند.
کارشناس فضای مجازی نیز گفت: در زیست مجازی باید مهارت ها افزون تر شود.
لسانی با اشاره به فضای گرانی و تغییر قیمت ها گفت: در این شرایط بازار کالاهای دست دوم در فضای اینترنتی داغ شده و به نسبت، جرم در این حوزه هم افزایش پیدا کرده است.
لسانی گفت: در برخی موارد با ارائه کالای ارزان قیمت، چندین هزار تلفن به شماره ای زده می شود و غافل از اینکه این تلفن، هوشمند است و در هر ثانیه از کاربر هزینه کم می کند.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی هم گفت: بانک ها برای جلوگیری از جرم باید رمزهای دوم یک بار مصرف ارائه کنند.
ناصر حکیمی افزود: قرار است از خرداد رمزهای ایستا کنار گذاشته شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تیترامشب پلیس فتا هشدار افزایش کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد

به گزارش همشهری آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ گردانندگان، مدیران و اعضای ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرائم غیراخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده گفت: بخش اعظم گزارش‌های این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص این گونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایتمدار ایرانی شده، قطعا در اولویت پلیس فتاست.

رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 849278 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا اینترنت - اینستاگرام جرایم سایبر فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد