Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@00:21:55 GMT

تاثیر منفی تغییرات آب و هوایی بر حافظه انسان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۲۸۸

تاثیر منفی تغییرات آب و هوایی بر حافظه انسان‌ها

 خبرگزاری فارس: نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد تصاعد گسترده‌تر گاز دی اکسید کربن به دنبال گرمایش زمین، منجر به کاهش قدرت مغز انسان‌ها و احمق‌تر شدن آن‌ها در کل دنیا می‌شود.

 به گزارش یاهونیوز، تحقیق جدیدی که در این زمینه توسط دانشگاه لندن صورت گرفته حاکیست تغییرات جو کره زمین به دنبال آلودگی آب و هوا بر حافظه انسان‌ها تاثیر منفی می‌گذارد، قدرت تمرکز را از آن‌ها می‌گیرد و توانایی‌های افراد برای تصمیم گیری را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار بیشتر گاز دی اکسید کربن در محل کار باعث می‌شود تا تهویه مناسب هوا ممکن نشود و این امر افراد را تنبل‌تر کرده و قدرت انجام وظایف محوله را از آن‌ها می‌گیرد.

پیش بینی‌ها حاکیست تمامی این مشکلات در یک دهه آینده جدی‌تر می‌شوند و توانایی‌های شناختی انسان‌ها همزمان با افزایش سطح گاز دی اکسید کربن بیشتر و بیشتر می‌شود. تغییرات یادشده مهندسان را مجبور به طراحی سیستم‌های تهویه مطبوع تازه و همین طور سیستم‌های حمل و نقل متفاوت تری خواهد کرد.

بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که کیفیت نظام آموزشی نیز در دنیا در سال‌های آینده کاهش پیدا کند که این مساله هم مشکلات خاص خود را به وجود می‌آورد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوایی انسان ها گرمایش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟