Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@21:37:14 GMT

سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۵۰۹۴

سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال شامگاه دوشنبه در بازدید از بیمارستان خصوصی آریا اظهار داشت: سزاوار نیست برخی از مردم در استان و شهر سنندج به دلیل دسترسی نداشتن به مراکز درمانی مجهز به خارج از استان مراجعه کنند.
وی افزود: تلاش خود را برای پیگیری مشکلات بیمارستان آریا بکار می گیریم چرا که برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان نیازمند حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بازدید که برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز حضور داشت معاون استاندار کردستان با پرسنل و مدیر این بیمارستان نیز گفت و گو کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
بیمارستان آریا توسط 13 سهامدار در سال 88 مجوز ساخت گرفت و در سال 96 پس از هشت سال فعالیت خود را آغاز کرد.
این بیمارستان پنج هزار مترمربع مساحت و در سه طبقه مجزا احداث شده و دارای بخش های رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، اکو رادیوگرافی، اورژانس، کلینیک قلب، داخلی، زنان و زایمان است.
مدیرعامل و موسس بیمارستان آریا در حاشیه این بازدید گفت: این مرکز درمانی 50 تخت بستری دارد و 40 نفر بطور ثابت و 50 نفر نیز به صورت قراردادی در آن مشغول به کار هستند.
دکتر شاهرخ ادهمی به مشکلات این بیمارستان نیز اشاره کرد و افزود: از آنجایی که مجوز فعالیت این بیمارستان رو به اتمام است تمدید آن به حضور و ثبت نام تمام سهامداران در سامانه نیاز دارد بنابراین با توجه به فوت یکی از اعضا و عدم همکاری برخی از سهامداران، علوم پزشکی از تمدید مجوز خودداری می کند.
وی در اختیار نگذاشتن نیروی انسانی و کادر پزشکی مورد نیاز از جانب دانشگاه علوم پزشکی کردستان را یکی دیگر از مشکلات این بیمارستان خصوصی اعلام کرد .
دکتر ادهمی یادآور شد: این مرکز درمانی حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک ششم آن فعال است و تاکنون حدود 400 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
وی تاکید کرد: برای تکمیل آن نیاز به دریافت تسهیلات کم بهره داریم که امیدواریم با حمایت استانداری و کمک بانک ها بتوانیم تسهیلات مورد نیازمان را دریافت کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم اظهار داشت: نگاه ما توسعه ای است و خوشحال می شویم بخش خصوصی فعال در این استان داشته باشیم.
برهان صلواتی افزود: تلاش می کنیم تسهیلات بانکی مورد نیاز این بیمارستان و مشکلاتش را از طریق کمیسیون کارگری استان مطرح و برطرف کنیم.
در جریان بازدید مسئولان از این مرکز درمانی، 2 نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان که از ساکنان شهرک بهاران بودند خواستار کمک مسئولان و رفع مشکلات این مرکز درمانی و ادامه فعالیت آن شدند.

** بازدید از استخر شین شهرک بهاران
خوش اقبال در ادامه از استخر شین واقع در شهرک بهاران بازدید کرد و با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره آن دیدار و گفت و گو کرد.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره استخر شین با اشاره به اینکه عملیات احداث این مجموعه ورزشی تفریحی در سال 89 شروع و در سال 90 به بهره برداری رسید، اظهار داشت: این مجموعه شامل استخر 25 متری و پارک آبی است و برای ساخت آن 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
آرش لحیمی با بیان اینکه استخر به شکل تعاونی ساخته شده است، افزود: این استخر ظرفیت تمرین برای 60 نفر را دارد و نیاز است زمین و فضای بزرگتری به این مجموعه ورزشی اختصاص یابد.
وی به وجود زمینی به مساحت 400 مترمربع در کنار استخر شین و متعلق به اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان برای توسعه این استخر، زمین جانبی را به ما واگذار کند تا افراد بیشتری بتوانند از فضای ورزشی بهره مند شوند.
معاون سیاسی استاندار کردستان نیز در سخنانی اظهار داشت: تلاش می کنیم با پیگیری ها و رایزنی با اداره کل ورزش و جوانان، زمینه توسعه این استخر و ایجاد اشتغال برای تعداد بیشتری را فراهم کنیم.

** بازدید از شرکت شبیه ساز صنعتی
مقصد بعدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بازدید از گروه طراحی و توسعه شبیه سازی های صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک سنندج بود.
مدیرعامل شرکت کنترل گستر کهربا گفت: این شرکت در زمینه طراحی و تولید شبیه ساز رانندگی، سورتمه و ترن هوایی مشغول به فعالیت است و 15 نفر در آن بطور مستقیم اشتغال دارند.
اکو کشاورزی تولیدات این شرکت را منحصر به فرد و به نوعی اولین تولید کننده شبیه سازی در کشور توصیف کرد و یادآور شد: این شرکت از سال 90 تاسیس شده و حدود 2 سال است که شروع به فعالیت کرده است.
وی خواستار توجه بیشتر دولت به شرکت های نوآور شد و تاکید کرد: یکسال است که به دنبال دریافت وام 20 میلیارد ریالی برای توسعه کار هستیم اما بانک ها حاضر به همکاری نیستند.
معاون استاندار کردستان نیز بر پیگیری رفع نیازهای این شرکت تاکید کرد و گفت: دولت در زمینه حمایت از شرکت های فناور و تولیدی جدی بوده و وظیفه داریم در راستای رفع مشکلات این واحدها گام های بیشتری برداریم.

** کشتارگاه بالداران زاگرس
خوش اقبال در ادامه از کشتارگاه مرغ بالداران زاگرس (زیرمجموعه های کارخانه غرب دانه) واقع در شهرک صنعتی شماره 3 (دهگلان) بازدید و با مدیران و کارگران آن به گفت و شنود پرداخت.
مدیرعامل این کشتارگاه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در مجموعه غرب دانه که شامل کشتارگاه بالداران زاگرس نیز می شود در مجموع برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و 70 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
فرهاد مندمی گفت: کشتارگاه بالداران زاگرس در سال 92 به بهره برداری رسید و از زمان افتتاح تاکنون با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است با این وجود توانستیم با ایجاد این کشتارگاه کیفیت و قیمت مرغ را رقابتی کنیم.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید روزانه این واحد صنعتی 20 تن است، افزود: یکی از مشکلات این واحد تولیدی نبود زمین برای توسعه و راه اندازی فرآوری است که امیدواریم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه ما را یاری دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز با بیان اینکه با مشکل بیکاری در کشور بویژه در استان مواجه هستیم، اضافه کرد: برخی سرمایه گذاران غیر بومی به اشتباه تصور می کنند که کردستان ناامن است و از سرمایه گذاری در این منطقه خودداری می کنند.
خوش اقبال بر تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان تاکید کرد و گفت: دولت وظیفه دارد هر جایی سرمایه گذار مشکل دارد در کنار او باشد و برای رفع مشکلاتش گام بردارد.
معاون استاندار کردستان اضافه کرد: باید دست به دست هم دهیم و زمینه رشد هر چه بهتر استان را فراهم کنیم.
خوش اقبال با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات استان با سرمایه گذاری قابل حل است، یادآور شد: امیدواریم روزی برسد که شاهد توسعه کردستان در تمام بخش ها باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار فقط مادی نیست، تاکید کرد: بازدید سرزده مسئولان ارشد استان از واحدهای تولیدی بخش خصوصی موجب دلگرمی برای جامعه کارفرمایی و کارگری است.
صلواتی با اشاره به اینکه این اداره کل وظایف سنگینی برعهده دارد، افزود: طبقه بندی مشاغل، پیشگیری از اعتیاد و طلاق، فراهم کردن زمینه برای فعالیت های ورزشی کارگران از جمله این وظایف است که با همکاری کارفرما و کارگر قابل تحقق است ضمن اینکه اعتقاد داریم بخش خصوصی تعیین کننده رفاه جامعه است.
به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان شامگاه دوشنبه هفته گذشته نیز به دانشگاه کردستان رفت و در بازدید از خوابگاه دانشجویی از نزدیک با دانشجویان دیدار کرد و در جریان مشکلات و کمبودهای آنان قرار گرفت.
شهرستان سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارای 3 بخش مرکزی، سیروان و کلاترزان است.
7355/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اشتغال بخش خصوصی زایمان سرمایه گذاری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد کلان خبرگزاری صدا و سیما، بعد از اینکه رهبر انقلاب نام سال را "جهش تولید با مشارکت مردم" اعلام کردند، صحبت های مختلفی درباره راهکارهای مشارکت مردم در تولید اتفاق افتاد. از کاهش تصدی گری دولت تا هویت بخشیدن به کسب و کارهایی که تاکنون دیده نمی شدند.

آقای کاشانی که یکی از فعالان بخش خصوصی در حوزه جواهرات است، در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما، عمده ترین دلیل مردمی نشدن اقتصاد طی این سال ها را ایجاد انحصار می داند. او می گوید: برای همه تجربه جنگ یک نمونه موفق مشارکت مردم برای پیشبرد یک هدف است. باید در حوزه های اقتصادی هم چنین فرصتی را به مردم داد. اقتصاد فقط نفت نیست و رشد در تولید نفت هم منجر به جهش تولید نمی شود.

اقتصاد فقط نفت نیست

آقای کاشانی می گوید: هر چقدر دامنه اقتصاد گسترده شود جهش تولید بهتر اتفاق می افتد. حوزه هایی نظیر هوش مصنوعی، تولیدات تکنولوژی محور و جلوگیری از خام فروشی در کشور می تواند چرخ تولید را به چرخش در بیاورد.

صحبت های فعالان بخش خصوصی همگی به یک نقطه می رسد و آن هم باز شدن میدان مشارکت برای بخش خصوصی و کاهش موانع بر سر راه فعالان اقتصادی. موانعی که از ابتدای آغاز یک کسب و کار فعال اقتصادی را کلافه می کند.

۶۰ درصد اقتصاد کشور شبه دولتی است

آقای آل اسحاق، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق نیز در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما می گوید: همچنان ۶۰درصد اقتصاد کشور دولتی و شبه دولتی است. واگذاری ها بر اساس اصل قانون اساسی هم مطابق هدف نتوانست نقش مردم را در مدیریت تولید و اقتصاد مشخص کند.

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: باید به بخش خصوصی ابتدا اعتماد شود و در مرحله دوم نقش بخش دولتی را از رقابت و معاملات بازار کمررنگ کرد. دولت نباید با فعال اقتصادی رقابت کند بلکه باید حمایت و نظارت کند تا این بخش خصوصی محصولات تولیدی خود را با قیمت مناسب به دولت بفروشد.

در اصل ۴۴ قانون اساسی، عنوان شده است که با توجه به ضرورت شتاب گرفتن رشد و توسعه اقتصادی کشور مبتنی بر اجرای عدالت اجتماعی و فقرزدایی در چارچوب چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور باید نقش دولت از مالکیت و مدیریت مستقیم بنگاه به سیاستگذاری و هدایت و نظارت تغییر کند، بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد توانمند شوند. بنگاه‌های داخلی جهت مواجهه هوشمندانه با قواعد تجارت جهانی در یک فرایند تدریجی و هدفمند آماده‌سازی شوند، سرمایه انسانی دانش پایه و متخصص توسعه پیدا کرده، استاندارهای ملی با استانداردهای جهانی مطابقت کند و ۸۰ درصد از سهام بنگاه‌های دولتی مشمول صدر اصل ۴۴ به بخش‌های خصوصی شرکت‌های تعاونی سهامی عام و بنگاه‌های عمومی غیردولتی واگذار شوند.

وزارت اقتصاد فهرست فعالیت های اقتصادی که دولت نباید ورود کند را تهیه کند

آقای علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره می گوید: باید وزارت اقتصاد فهرستی از فعالیت هایی که دولت نباید در آن ها ورود کند را آماده سازی کرده و آن را به تمامی دستگاه ها ابلاغ کند تا از ورود بخش های دولتی به بازاری که بخش خصوصی درآن حضور دارد خودداری شود. دولت ها طبق گفته رهبری باید بروند به سمت فعالیت هایی که برای مردم ممکن نیست.

نمونه ای از این رقابت دولتی ها یا نهادهای عمومی با بخش خصوصی، در نمایشگاه دستاوردهای کارآفرینان دیده شد که رهبر انقلاب هم به این موضوع اشاره کرده و می گویند" ستاد اجرایی فرمان امام بخش خصوصی نیست" و از وزیر نفت می خواهد تا طرح های کلان نفتی را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند.

یا در قسمتی دیگر بخش خصوصی تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور، از فعالیت هلال احمر در بازار این تجهیزات گلایه می کنند و می گویند: ما در کرونا کشور را با تولیداتمان مدیریت کردیم حالا در بازارمان با بخش دولتی رقابت می کنیم و بازارمان بهم می ریزد.

آقای پزشکی، تولید کننده تجهیزات پزشکی در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما، می گوید: من بخش خصوصی که چندسالی است بازارمان رونق گرفته برای این که در مزایده ای شرکت کنیم و از بخش دولتی جلو بزنیم مجبور به کاهش قیمت می شویم. چرا بخش خصوصی باید با بخش های دولتی و عمومی در یک مزایده شرکت کند؟ ما توانمندی لازم برای تولید و تامین بازار تجهیزات پزشکی را داریم اما دولتی ها با امکانات بیشتر و دسترسی های ویژه، بخش خصوصی را ناامید می کنند.

موضوعی که این عضو اتاق بازرگانی به آن اشاره کرد یعنی فروش کالا یا خدمت به دولت توسط بخش خصوصی، صحبت مشترک او با رئیس سازمان برنامه و بودجه است. آقای منظور که در نخستین روز سال ۱۴۰۳  با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو کرد. چند مثال برای این نوع مشارکت بیان کرد.

به گفته آقای منظور، اکثر نیروگاه ها و آزادراه هایی که به تازگی در کشور افتتاح شده، با روش مشارکت عمومی خصوصی بوده است. یعنی یک بخش خصوصی با گرفتن تسهیلات و یا خط اعتباری خارجی توانسته طرحی مثل نیروگاه یا آزادراه را بسازد و طبق توافقی، از سود بعد از به جریان افتادن آن طرح ها استفاده کند. دولت دیگر نباید خودش بسازد و خودش بهره ببرد بلکه باید با بخش خصوصی همکاری کرده و محصولات تولید شده از بخش خصوصی را برای تنظیم بازارهایش خریداری کند.

این گفته آقای منظور یکی از بندهای مهم برنامه هفتم است. ۳ بند با چندین الحاقیه که واگذاری سهام دولت در شرکت های دولتی به بخش خصوصی و مشارکت مردم در تکمیل طرح های نیمه تمام و استفاده از توان مردم در رشد اقتصادی را در خود جای داده است.

برنامه هفتم بخش های مختلفی را برای مشارکت عمومی و خصوصی مشخص می کند تا دولت ها دست از ایفای نقش در بازارها برداشته و برای جهش تولید از بازوی بخش خصوصی استفاده کنند. موضوعی که هر ساله رهبر انقلاب آن را بازگو کرده بودند و این بار جدی تر، آن را هدفی برای کل کشور در سال  ۱۴۰۳ بیان کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک