Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@12:53:14 GMT

ورود ۲ بمب افکن توپولف-۱۶۰ روسی به ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۵۵۰۸

 دو بمب افکن راهبردی روسیه روز دوشنبه وارد ونزوئلا شدند.

دولت ونزوئلا اعلام کرد این بمب افکن‌ها در مانور‌های هوایی با هدف تقویت استحکامات دفاعی این کشور واقع در آمریکای جنوبی، شرکت خواهند کرد.

پس از آن که دو بمب افکن توپولف-۱۶۰ و دو هواپیمای دیگر وارد فرودگاه بین المللی کاراکاس شدند، ژنرال ولادیمیر پادرینو وزیر دفاع ونزوئلا از حدود ۱۰۰ خلبان و دیگر نیرو‌های روس استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پادرینو اعلام کرد اعزام این هواپیما‌ها نشان می‌دهد «ما همچنین داریم آماده می‌شویم در صورت لزوم تا آخرین نفس از ونزوئلا دفاع کنیم.»

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اغلب آمریکا را به توطئه علیه دولت خود متهم می‌کند.

براساس اعلام ارتش روسیه، به علاوه این دو بمب افکن، یک هواپیمای ترابری آنتونف-۱۲۴ و یک هواپیمای مسافربری ایلیوشین-۶۲ نیز از جمله هواپیما‌های اعزامی هستند.

پادرینو با اعلام این که هواپیما‌های روسیه سال ۲۰۱۳ نیز اعزام شدند، در عین حال افزود ماموریت فعلی آن‌ها بخشی از یک «تجربه جدید» است.

مشخص نیست که ماموریت روس‌ها چه مدت طول خواهد کشید و پادرینو جزئیاتی درباره مانور‌های برنامه ریزی شده ارائه نکرد. پادرینو خاطر نشان کرد در سال‌های اخیر، ونزوئلا میلیون‌ها دلار تجهیزات نظامی از روسیه خریداری کرده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه ونزوئلا فرودگاه وزیر دفاع رئیس جمهور ونزوئلا دولت دلار دولت رئیس جمهور ونزوئلا روسیه ونزوئلا هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این خرید بزرگ پس از آن انجام شد که قزاقستان به منظور ارتقای ناوگان هوایی خود، ۱۱۷ هواپیمای نظامی متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیرهای میگ-۳۱، بمب‌افکن‌های جنگنده میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب‌افکن‌های سوخو-۲۴ مربوط به دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به حراج گذاشت.

ارزش قرارداد فروش اعلام‌شده یک میلیارد تنگه قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده که نرخ میانگین هر هواپیما را تنها به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رساند.

هرچند انگیزه ایالات متحده از خرید این تعداد هواپیمای قدیمی و غیرقابل استفاده فاش نشده است با این حال کارشناسان می‌گویند امکان دارد آنها برای استفاده و مصرف در اوکراین، جایی که هواپیماهای مشابه در حال خدمت هستند، خریداری شده باشند.

با توجه به اتکای اوکراین به تسلیحات دوران شوروی، این هواپیماها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها