Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز گفت: اولین اقامتگاه بوم گردی در شهر نوخندان با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و بازدید از اماکن تاریخی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مددی در گفتگو با درگزخبر؛ ضمن تاکید بر الزام وجود اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان های دارای بافت تاریخی اظهار کرد: اولین اقامتگاه بوم گردی در شهر نوخندان با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و بازدید از اماکن تاریخی به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اقامتگاه بوم گردی نوخندان یک بنای قدیمی است که در بافت تاریخی شهر واقع شده و مساحت ساختمان آن در حدود 400 متر مربع است؛ دارا بودن فضاهای مختلف همچون پذیرایی، 6 اتاق خواب، آشپزخانه، دو سرویس بهداشتی، حمام و همگون بودن با معماری بومی منطقه نوخندان، از جمله ویژگیهایی است که در صورت همراه شدن با غذاهای بومی و دمنوش های محلی، مسافران و گردشگران را مجذوب خود خواهد کرد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز تاکید کرد: این گونه اقامتگاه ها که بخشی از زیر شاخه طبیعت گردی به شمار می آیند، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کرده و متناسب با بافت فیزیکی و فرهنگی منطقه ساخته می شوند؛ ضمن اینکه زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم بومی را هم فراهم می کنند.

 

مددی گفت: جهت صدور مجوز اقامتگاه بوم گردی نوخندان، پس از تشکیل پرونده، بنای اقامتگاه مورد بازدید و بررسی های کارشناسان قرار گرفت و در نهایت با ارسال پرونده به کارگروه تخصصی اقامتگاه های بوم گردی استان، از سوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی موافقت اصولی جهت تبدیل این بنا به اقامتگاه بوم گردی صادر شد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این سومین موافقت اصولی است که از ابتدای سال جاری در شهرستان درگز صادر شده  و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد از راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد خبر داد و گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اکبر ایازی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در بازدید از مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبه‌رو شده است.

وی افزود: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و… را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شد، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

ایازی با بیان این‌که در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، تصریح کرد: امسال و در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و… اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری از ادارات فعالی است که به‌صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

کد خبر 747682

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی