Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:41:36 GMT

ماجرای درخواست وام هاتگرام از وزارت ارتباطات

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۶۹۷۱

ماجرای درخواست وام هاتگرام از وزارت ارتباطات

معاون وزیر ارتباطات درباره درخواست جدید مالک شرکت هاتگرام برای دریافت وام از وزارت ارتباطات توضیح داد و گفت: این مجموعه برای اشتغال روستایی درخواست تسهیلات کرده است.

به گزارش فارس، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران پیرامون درخواست جدید هاتگرام برای دریافت وام از این وزارتخانه گفت: مجموعه‌ای که هاتگرام را دارد یک شرکت دانش بنیان است که به حق نیز کار فنی انجام می‌دهد و این شرکت را هم وزارت ارتباطات دانش‌بنیان نکرده، بلکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این تاییدیه را صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مجموعه محصولات متعددی دارد و یکی از محصولات آن هاتگرام است و شاید در مجموعه دیگری وامی گرفته باشد و شاید نگرفته باشد، در این باره اطلاع ندارم.

ناظمی ادامه داد: اکنون این مجموعه که دارای محصولات دیگری در هاتگرام است روی محصول دیگری تقاضای دریافت وام از وزارت ارتباطات کرده است و اعلام کرده که قصد دارد سامانه‌‌ای برای اشتغال روستایی راه‌اندازی کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هنوز وامی به این مجموعه تعلق نگرفته و وضعیت بررسی درخواست آن نیز تفاوتی با دیگر درخواست‌کنندگان ندارد و مانند بقیه طرح ارائه کرده و طرح آن بررسی خواهد شد.

به گزارش فارس، وزارت ارتباطات هر ساله اعتباری با عنوان وام وجوه اداره شده برای کمک به بخش خصوصی فعال در صنعت ICT دارد و از محل این اعتبار تسهیلات پرداخت می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت ارتباطات هاتگرام دریافت وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه با توجه به عدم ظرفیت مودم‌های داخلی پوشش گسترده فیبر نوری چگونه قرار است دنبال شود، پاسخ داد: تنها یک درصد از مودم‌های تولید داخل ظرفیت ساپورت فرکانس‌های ۵ و ۶ مگاهرتز را ندارند.  به عبارتی، تعداد کل مشترکانی که از این مودم‌ها استفاده می‌کنند، نهایت ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حال حاضر قرارداد‌هایی با شرکت‌های تولیدکننده مودم امضا شده است که در راستای ارتقا کیفیت مودم‌های تولیدی اقدام کنند و در صورتی که چنین روندی پیگیری نشود، برای رفع نیاز کشور واردات را از سر خواهیم گرفت، چون رضایت مردم در اولویت ماست.

زارع‌پور تصریح کرد: همچنین قرار است با دارندگان فیبر نوری قراردادی امضا شود که بر اساس آن بخشی از نیاز‌های کشور در سال ۱۴۰۳ تامین شود.

گفتنی است، مودم‌های بی‌کیفیت در کشور کم نیستند و اقدامات اینچنینی صرفا در راستای بهبود شرایط موجود است.  

دیگر خبرها

  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد