Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

رویداد۲۴ در شهر تهران ۱۴۷ هزار نفر از ساکنان دو منطقه مرفه‌نشین (۱ و ۲) دارای درآمد بدون شغل هستند؛ یعنی کسانی که شغلی ندارند، اما از طریق سود بانکی، اجاره املاک، ارث و... درآمد دارند و آن طور که آمار‌های مرکز آمار از سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد این افراد عموما ساکن مناطق یک و دو هستند.

از سوی دیگر بخش مهمی از افراد دارای درآمد بدون شغل، بازنشستگان هستند که منطقه ۲ از این نظر در تهران بخش مهمی از جمعیت را به خودش اختصاص داده و در حقیقت به یک سرای سالمندان بزرگ بدل شده است، اما نکته دیگر در این بررسی، توجه به محله‌هایی است که افراد در آن دارای درآمد بدون شغل هستند و بر این اساس مناطق «شهرک غرب»، «ایوانک» و «گاندی» پیشتازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد دارای درآمد، اما فاقد شغل حالا مدتی است به پدیده‌ای در اقتصاد و جامعه ایران بدل شده. دقیقاً در سال‌هایی که دولت‌ها و سیاستگذاران به دلیل رشد بیکاری در کشور مورد نقد بودند، پدیده متفاوتی در اقتصاد ایران رشد کرده است.

در دوره پرنوسان نرخ بیکاری و طولانی شدن صف انتظار برای یافتن شغل، گروهی در اقتصاد ایران رشد کردند که مرکز آمار از آن‌ها با عنوان «افراد با درآمد بدون کار» یاد می‌کند. رشدی ۲.۵ برابری طی ۱۱ سال اخیر. گروهی که تعداد آن‌ها از ۱.۹ میلیون نفر در سال ۱۳۸۴ به ۴.۸ میلیون نفر در سال ۱۳۹۵ رسیده است. افراد با درآمد بدون شغل از سال ۸۴ تا ۹۵ رشدی دو و نیم برابری داشته‌اند.

آمار این افراد در سال‌های گذشته با رشد روبه‌رو بوده، اما همواره مشخص نیست شغلی که درآمد این افراد را تشکیل می‌دهد، چیست و مرکز آمار ایران هم بیشترین درآمد خانوار‌های بدون فرد شاغل را «درآمد متفرقه» گزارش داده است. از سوی دیگر، آمار دقیقی از شهرستان‌های دیگر هم در دست نیست.

حالا ما فقط می‌دانیم تهران ۱۴۷ هزار بیکارِ بادرآمد دارد و اطلاعی از شهر‌های دیگر وجود ندارد که بدانیم کدام‌یک از شهر‌ها بیشترین پردرآمد‌های بیکار را در خود جای داده‌اند. بیکار‌های بادرآمدی که بخش عمده آن‌ها بازنشستگان‌اند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نرخ بیکاری درامد بدون شغل مرفه سود بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزارتومان و هر شانه ۶۰ هزارتومان است که متاسفانه کماکان کمتر از نرخ تمام شده و منطقی عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به تغییر مولفه های تولید و زیان مرغداران، انتظار می رود که هرچه سریع تر قیمت مصوب اصلاح شود تا حذف گله ها شدت نگیرد.

کاشانی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ماهانه حداکثر ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ مازاد تا خرداد ماه باید از مرغداران خرید تضمینی شود تا بازار به تعادل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند