Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یافتن تونل‌های ادعایی در مرز‌های فلسطین اشغالی با لبنان به نتیجه نرسیده و نقشه این رژیم تمرکز بر اقدامات سیاسی علیه حزب الله لبنان است.
روزنامه الاخبار چاپ لبنان در شماره امروز خود نوشت: اقدامات ارتش اسرائیل در مرز‌های اسرائیل با لبنان در چند روز گذشته و تلاش برای یافتن تونل‌های ادعایی به نتیجه مورد نظر اسرائیلی‌ها منجر شده است و این رژیم تلاش می‌کند این شکست را با بیان تهدیدات توسط وزرای مختلف خود جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نظر می‌رسد تهدیدات اسرائیل هیچ ارتباطی با مسئله تونل‌ها ندارد بلکه این رژیم به دنبال ایجاد نگرانی و آشوب در داخل لبنان است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به مانند مواضع سابق خود اشاره‌ای به تهدیدات نظامی و امنیتی نکرده و تنها بر ضرورت تشدید تلاش‌های ین المللی برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه حزب الله تاکید کرده است.
نتانیاهو اخیرا گفته بود " اسرائیل به دنبال بهره برداری از روشن شدن مسئله تونل‌های تروریستی حزب الله است تا تلاش‌های سیاسی با هدف تحریم‌های اقتصادی شدید علیه ایران تشدید شود. "
رونین مانیلیس سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط از مواضع مقامات سیاسی و نظامی لبنان به ویژه میشل سلیمان رئیس جمهور و سعد الحریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه در رویارویی با حزب الله در مسئله تونل‌ها انتقاد و تهدیداتی مبنی بر نابود کردن لبنان مطرح کرده است.
الاخبار افزود: هر چند اسرائیلی‌ها تهدیداتی علیه لبنان مطرح می‌کنند، ولی به نظر می‌رسد که به دنبال درگیری نیستند و حتی درباره احتمال بروز تنش نظامی نگرانی‌هایی دارند. اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند حداقل در دوره زمانی عملیات اکتشاف خود در نقاط مرزی با لبنان این تنش رخ ندهد.
اسرائیل به زمان بر بودن این عملیات اشاره کرده است و برخی از نظامیان اسرائیلی گفته اند به دلیل مشکلات میدانی و جغرافیایی، ممکن است این عملیات ماه‌ها زمان ببرد. این نگرانی وجود دارد که خطراتی، جان نیرو‌های حفاری و حفاظتی اسرائیل را تهدید کند و درگیری‌هایی آغاز و تلفاتی به اسرائیل وارد شود.
ساکنان شهرک‌های اسرائیلی در این منطقه به این خطرات اشاره کرده اند. این وضع به معنای دگرگون شدن اوضاع سیاسی و میدانی این منطقه و به زیان اهداف مقامات اسرائیلی است. اسرائیلی‌ها در مسئله اکتشاف تونل‌های ادعایی امیدوارند طرف ثالثی نیز وارد میدان شود و حزب الله را تحت فشار قرار دهد.
اسرائیلی‌ها امید زیادی به تأثیرات اقدامات تحریک آمیز خود در داخل لبنان دارند و امیدوارند مأموریت نیرو‌های یونیفل در این کشور تغییر کند و فشار‌های خارجی بر بیروت اعمال شود.
الاخبار در پایان نوشت: پیش بینی می‌شود سر و صدا‌ها درباره تونل‌ها و تهدیدات اسرائیلی طولانی شود و باید لبنانی‌ها منتظر تهدیدات بیشتری باشند.
یوال اشتاینتس عضو کابینه امنیتی اسرائیل گفته است" عملیات سپر شمال (کشف تونل‌های ادعایی) در چارچوب نبرد جلوگیری از افزایش قدرت نظامی ایران در سوریه و لبنان قرار دارد. "

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي حزب الله لبنان سياسي اسرائيل فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود

سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در مصاحبه با شبکه المیادین اظهار کرد: مهم‌ترین نکته درباره واکنش ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق این است که این پاسخ بخشی از جنگ کنونی علیه اسرائیل است.

الامین درباره ترور سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران در جریان این حمله گفت: اسرائیلی‌ها شهید زاهدی را یکی از ستون‌های اتاق عملیات مشترک که جبهه‌ها را مدیریت می‌کند، در نظر گرفتند و ترور او برای اسرائیل مانند ترور فرماندهان حماس یا حزب‌الله است.

وی ادامه داد: پاسخ ایران حامل این پیام بود که ما توانایی رویارویی را داریم و این بخشی از نبرد جاری است.

وی درباره اهمیت طوفان الاقصی و روز هفتم اکتبر نیز گفت: اسرائیلی‌ها عملیات هفتم اکتبر را نتیجه ایده‌ها، فرآیندهای آموزشی و همکاری میان حماس، ایران و حزب‌الله می‌دانند و آنچه در این تاریخ رخ داد باعث شکسته شدن این قاعده سنتی شد که می‌گوید «هیچ کس به اسرائیل حمله نمی‌کند».

الامین همچنین تاکید کرد توانایی ملت فلسطین برای مقاومت فراتر از تصور است و غیرممکن است که رژیم صهیونیستی با وجود بی‌رحمی‌اش در جنگ پیروز شود.

سردبیر الاخبار در ادامه فاش کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها مصر و قطر را تحت فشار قرار دادند تا بر حماس برای پذیرش شروط اسرائیل فشار بیاورند.

وی در این باره تصریح کرد: یک جریان قوی در داخل اسرائیل و یک جریان در داخل آمریکا با حمایت امارات، مخالفان قطر و طرف‌های دیگر تلاش کردند به قطر القا کنند که شما فشار کافی بر حماس وارد نمی‌کنید و به همین دلیل بنابراین منافع دوحه در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

الامین در ادامه درباره تلاش‌ها برای توقف جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی نیز افزود: آنچه آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی فهمید این بود که حزب‌الله جنگ را قبل از پایان جنگ در غزه متوقف نخواهد کرد.

الامین به رابطه مستحکم رهبران مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین پرداخت و گفت: رابطه شهید عماد مغنیه با مقاومت از فلسطین و به‌ویژه جنبش فتح آغاز شد.

وی در این باره افزود: شهیدان عماد مغنیه و قاسم سلیمانی برای توسعه توانمندی گروه‌های مقاومت تلاش کردند تا بتوانند موشک‌هایی مانند موشک‌های تولید شده توسط ارتش‌های دنیا تولید کنند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله